Sv: Hur hjälpa Måns?
Vet lite mer om måns bakgrund nu...
När Måns var cirka 8 veckor skiljdes han från sin mamma och syskon. Han flyttade då hem till ett par med redan 2 katter. Han och deras andra katt gick inte ihop utan man började söka efter ett nytt hem en vecka senare
Efter ytterligare 2 veckor beslutade man att B (vi kallar hans förra ägare för det
) skulle få måns hem till sig eftersom han ville ha en katt men inte funnit någon.
Så då kommer 13 veckor gamla måns hem till B och finner sig bra där, få god mat och husrum. Dock en pappkartong som fylls med sandfrån lekparken. Allt är frid och fröjd och veckorna går. 4 veckor senare är kattlådan så överfull av avföringoch så blöt av urin att måns inte längre vill gå på lådan, han börjar då kissa i badrummet och bajsar lite här och där. Han får iaf bo kvar uitan att man vet varför han börjat med detta
4 månader går och måns bor kvar i lägenheten som börjar bli överfull av avföring
Sedan så beslutas att han ska bli utekatt vilket inte lille måns alls vill vara. Men han får bli det iaf. B har nu börjat tröttna på sin katt och släpper därför in honom allt mer sällan.
B börjar dricka ganska ordentligt nu och struntar fullständigt i katten. En annan alkoholist börjar nu mata katten. Sedan går månaderna och måns blir cirka 1½ år.
Sedan vill B ha tillbaka sin katt när han börjat avta med sitt drickande, det blir bråk men B får till slut tillbaka katten.
Det går ytterligare 7 månader och sedan flyttar han hit.
Katten får komma in i början och allt är frid och fröjd. Efter 4 månader börjar katten se ut som ett benrangel och "de äldre" börjar mata honom. Ytterligare 6 månader senare får min familj veta om att måns finns där och blir illa behandlad.
Så vi börjar mata honom och vet inte vad vi ska göra.
3 veckor senare vänder jag mig till Buke. Där får jag snabbt tips och djurinspektörerna kontaktas utan resultat.
Jag blir desperat och ber fel person ta hand om måns. (tack och lov kom han aldrig dit)
3 dagar senare träffar jag
Heulwen(
) i Uppsala och Måns har äntligen fått det liv han förtjänar.