@Petruska Jag ser det verkligen inte som att det behöver vårdas och ömkas som en ömtålig krukväxt! Jag ser det som att vi måste jobba på ett förhållande. Varför ska vi ge upp bara för att vi varit tillsammans kort tid och det kärvar? Vi älskar varandra och vill vara tillsammans. Är inte det skäl nog för att försöka förändra och se om vi har en framtid?
Jag förstår hur du tänker, men håller inte med.
Tycker ni det, så är det väl det. Men att tänka på "om man har en framtid" när förhållandet inte går av sig självt ens efter 1,5 år, är fullständigt främmande för mig och absolut inget jag skulle uppmuntra. (Förhindra det kan jag ju dock inte heller, men jag ser ingen som helst positiv poäng med det du skriver.)
"Jobba på ett förhållande", betyder i allt väsentligt samma sak som det jag menar med vårdas och ömkas. Jag fattar inte varför man skulle bry sig om att orka med ett förhållande som måste "jobbas på", det är ju inget jobb och det är ingen plikt. Förhållanden är ju till för att livet ska bli roligare och lättare, inte för att man ska få ännu ett krävande projekt att ro i land.