Hur hittar man stamtavla?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Coffeaclub
  • Startdatum Startdatum
C

Coffeaclub

Är det nån som vet nån sida som man kan gå in och söka på t.ex. genom hästens namn? Jag har en häst som jag inte har några papper på, men som jag vet inte har okänd härstamning. Hans förra ägare vill jag inte ringa till eftersom jag har tjatat nog på henne om papprena. / Tacksam för tips :bow:

Sv: Hur hittar man stamtavla?

Men om du har köpt hästen så ska du ha papprerna, de behöver du för att kunna göra pass osv.. Jag skulle ringa och tjata. Vad är det för ras på hästen?

Enligt den sidan som länkades till så är visst min älskling Engelskt fullblod :confused:

Men fick du inte ens med licensen på hästen? Den ska ju följa hästen livet ut... iofs ska man ju anmäla ägarbyte till ridsportförbundet så att man får en ny licens men papprena på hästen ska du ju ha iallafall, om det finns några, de är orginalhandlingar och ska följa med hästen för att bevisa identitet osv.

Om hästen heter som dit användarnamn så fick du ju stamtavaln via första länken som Görel skickade.
Pappa; Exkurs
Mamma: Trofee
Morfar: Sabatini

Exkurs och Sabatini finns på www.allbreedpedigree.com skulle tro att det är den Sabatini som är född 1965

Jättebussigt av er att hjälpa mig! :bow:

Det var så lite så men jag tycker ändå att du ska försöka få papprerna på hästen.

Görel kanske kan hjälpa dig med fortsättningen på mammas sida?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 543
Senast: Mia_R
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Claraclara
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur