Hur hittar de trådarna?

Shaggy

Trådstartare
Jag börjar fundera över en sak. Hur i hela friden hittar folk alla dessa gammla trådar. Idag har jag sett 2 st trådar från 2004 som har kommit upp. Om det vore så att ämnena var ovanliga så kan jag förstå hur man hittar dem men detta rör sig om ämnen som dikuteras gång på gång. Den ena tråden handlar om mängden grovfoder och den andra om proteintillskott (tror det finns minst två aktiva).
Så kan någon förklara hur hittar man dessa trådar?

Sv: Hur hittar de trådarna?

Genom att använda sökfunktionen på det forumet som tråden ligger på.
Det är bara att skriva te.x protein så kommer trådarna upp.

Fast det är ju ingen som letar upp dem just för att de är gamla. Söker du på trapetssex så får du upp även gamla trådar om det - att tråden är gammal spelar dig ingen roll, det är ju ämnet du är ute efter, därför kollar du inte datum.

Men i sådana fall som TS beskriver lär det ju finnas x antal sidor med relevanta träffar innan de urgamla trådarna från ex. 2004 finns. Varför väljer man att svara i de som finns längst bak undrar jag?

Jo men om hur många trådar är skapade om trapetssex? Jag gissar på väldigt få. De trådar jag beskriver skapas det nog uppåt ett 50 tal av varje år. Fårgan om protein är från 04-07 vilket gör att det borde finnas omkring 100 träffar före denna vid sökning i forumet.

Jag håller med dig. Jag tänkte samma sak när jag läste tråden. Jag har trott att trådarna försvinner in i ngt arkiv på något sätt för det verkar inte som om man kan backa hur långt som helst. Men det kanske bara är som jag inbillat mig.

Jo men om hur många trådar är skapade om trapetssex?

Det var bara ett exempel, förstår du väl;)

Poängen är alltså denna: svarar man i en gammal tråd så har man troligen inte haft en tanke på att kolla på datumet. Man tyckte väl att man svarade i den tråd som bäst motsvarade ens frågeställning.

Poängen är alltså denna: svarar man i en gammal tråd så har man troligen inte haft en tanke på att kolla på datumet. Man tyckte väl att man svarade i den tråd som bäst motsvarade ens frågeställning.

Jo men hur orkar man leta reda på dem.
Bara för att kontrollera så sökte jag på protein och då enbart i foderforumet. Sökte jag i hela inlägget så hade det inte gått att hitta tråden eftersom den var så gammal så den inte kom med pga för många nyare trådar. Sökte jag enbart i rubriker så hade jag hittat tråden men inte förrens sidan 9. Hur många läser igenom så många trådar för att hitta precis rätt tråd att ställa frågan i? Denna tråd var dessutom inte den bästa att ställa frågan i eftersom det finns ett antal nyare som handlar exakt om det frågeställaren undrade över vilket denna inte gjorde.

Jag har egentigen inget emot att någon plockar upp en gammal tråd men det uppstår två problem.
1. De som läser tråden svarar på ursprungsinlägget (märker inte att det är X år gammalt) så den nya frågeställaren får inget svar.
2. Den nya frågeställaren frågar om något som inte har något med grundfrågan att göra (gäller inte mitt exempel ovan)

Är du säker då på att personen i fråga sökte på protein?

Givetvis inte det är en gissning. Det är ju inte jag som sökt från början ;).
Jag har frågat frågeställaren hur denne hittade tråden men inte fått svar.

Om man söker på proteintillskott så kommer endast upp 2 sidor så då är det lätt att hitta

Ja jag förstod altså vad du menade men jag förstår fortfarande inte hur man lyckas hitta tråden. Om man nu inte lyckas söka på exakt trådrubriken :D.

Har för mig att användaren frågade exakt det ordet som var överskrift-kan ha fel.

Jag börjar fundera över en sak. Hur i hela friden hittar folk alla dessa gammla trådar. Idag har jag sett 2 st trådar från 2004 som har kommit upp. Om det vore så att ämnena var ovanliga så kan jag förstå hur man hittar dem men detta rör sig om ämnen som dikuteras gång på gång. Den ena tråden handlar om mängden grovfoder och den andra om proteintillskott (tror det finns minst två aktiva).
Så kan någon förklara hur hittar man dessa trådar?
Det är ju bus enkelt :D. Man går till tex sista sidan sid 1099 och där kan du svara på trådar från 2003 :cool:. Vill du svara på trådar från 2004 så får du gå några sidor frammåt :idea:

Det var bara ett exempel, förstår du väl;)

Nej man vill busa :smirk:

Nej man vill busa :smirk:

Ibland är det nästan så jag börjar undra om det inte är så. De trådar jag nämnde ovan är ju bara ett par exempel. Jag kan gå med på att det kan hända att någon lyckas söka exakt rätt för att hitta dessa gammla dussintrådar men jag tvivlar på att det sker lika ofta som det kommer upp trådar på detta sätt. När dessutom den som plockar upp den gammla tråden bara försvinner utan att höra av sig igen så blir den slutsatsen tyvärr ganska lätt att dra.
Det är nog där en stor del av bekymmret ligger. Många som drar upp dessa gammla trådar har tyvärr en tendens att bara skriva sitt inlägg och sedan inte visa sig i den tråden igen. När tillräckligt många gör så börjar iallfall jag se de som gör på det sättet som ointresserade av att få svar på sin fråga. Synd egentligen för givetvis finns det de som är intresserade av diskution och svar.
Jag kan tillägga att jag ibland har letat efter gammla trådar som jag vet finns men utan att hitta dem trots att jag då vetat vad tråden handlat om och därmed kunnat söka ganska precist. Det kan ju iofs bero på att jag extremt är dålig på att söka eller så beror det på att det är precis så svårt att söka rätt.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 243
Senast: Elendil
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama