Hur hittade du ditt jobb?

Sv: Hur hittade du ditt jobb?

Mitt nuvarande jobb hittade jag en annons på platsbanken. Skickade in cv och personligt brev. Kallades på antagningstester, klarade dem. Blev kallad på intervju och sedan säkerhetsundersökning. Nu är jag aspirantanställd och ska förhoppningsvis klara utbildningen, hoppas på att vara tillsvidareanställd och godkänd innan årets slut. :D

Jobbet före detta började genom ett bemanningsföretag, sedan blev jag tillsvidareanställd av företaget jag hyrdes ut till.
 
Sv: Hur hittade du ditt jobb?

Mitt första jobb var som vårdbiträde under sommaren och där berättade min svärmor att jag skulle söka det.
Mitt andra jobb fick jag genom mamma då hennes chef var i akut behov av en städerska. Så jag hamnade på städning kvällstid på samma ställe som min mamma städade dagtid :) Detta var 2005. 2010 gick hon delvis i pension så jag tog över hennes tjänst och jobbar sedan dess dagtid (eftermiddag).

Jag vet inte ens hur man söker jobb egentligen... :o
 
Sv: Hur hittade du ditt jobb?

Jobbade extra (På Posten) via ett bemanningsföretag medan jag pluggade. Sedan fick jag via bemanningsföretaget ett sommarjobb på ett annat företag och här är jag kvar 6 år senare, gick över från bemanningsföretaget till nuvarande företag ett halvår efter att jag börjat där.

Har under dessa år bytt lite tjänster och jobbar sedan 5 år tillbaka med exakt det jag ville under min utbildning. Så min nödlösning sommaren efter examen visade sig bli ett lyckokast.
 
Sv: Hur hittade du ditt jobb?

Fick sommarjobb genom en kompis, som sedan ledde till konsultuppdrag på det företaget efter min examen. Var där sammanlagt 6 år. Andra jobbet sökte jag på annons på monster. Tredje och nuvarande jobbet sökte jag själv upp för jag ville jobba på det företaget och det visade sig att de sökte min kompentens :)
 
Sv: Hur hittade du ditt jobb?

KL

Mina tre senaste jobb har varit genom spontanansökan och då har jag senare blivit uppringd för intervju. Det rör ju på sig i arbetslivet så många arbetsgivare uppskattar att ha bra CV:n i lager att kunna ringa på innan man sätter ut annons (så är det för mig när jag nu rekryterar iallafall).

Mina jobb genom tiderna; "alltiallo" på IT-företag (admingrejer), biträde på MAX, butikssäljare, brevbärare, hästtränare, hälsorådgivare, hästtränare igen och nu jobbar jag som butikschef.:)
 
Sv: Hur hittade du ditt jobb?

Skickat in CV till alla tänkbara ställen... vanligen skickat privat över mail/post, eller genom diverse sökmonitorer på nätet typ offentligajobb.se, eller academicwork.se

Har skickat antingen öppen ansökan om det skulle dyka upp något, eller på utannonserad tjänst.

Har aldrig fått något genom AF, men en hel del intervjuer och jobb igenom sökmonitorerna,

Nuvarande tjänst var utannonserad, jag såg den på vakanser.se. Sökte, kallades och anställdes.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
860
Senast: Squie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 950
Senast: kma
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 278
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp