Hur hitta hus att hyra?

MissFideli

Trådstartare
Hur hittar man hyreslediga hus på landet att hyra? Har annonserat på Blocket, men mer? Vi har inga lokala tidningar att annonsera i.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Annonsera i matbutiken. Brukar finnas anslagstavlor där att sätta dit annonser på!
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Har du kollat vilka annonser som ligger ute på blocket med? För där har vi hittat det som vi bor i idag, och det brukar finnas ett par stycken när man kollar.

/Camilla
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Kontakter kontakter kontakter... Det är inte roligt att hyra ut hus, speciellt om man får inte hyresgäster som inte sköter sig. Runt omkring oss finns det tre hus som hyrs ut av olika ägare, de sista åren har de inte annonserat alls utan helt enkelt talat om för vänner och grannar att de har ledigt och inom någon vecka har de haft nya hyresgäster, och då har det varit sådan som vänner och grannar har gått i god för.
Så tala om för alla bekanta att du söker något och hoppas på att någon känner någon som kanske har något.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Här nere, som har tätt mellan slotten, kan man kolla om de har statarhus till uthyrning. Är det stugområden som intresserar som boeden, kan de ha egna anslagstavlor.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Vi som har hus att hyra ut blir ju oerhört försiktiga efter att vi råkar ut för vad jag har fått på halsen just nu.
Det är inte kul.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Jag har ett slott nästgårds, men vet inte hur man får tag på den som äger. Jag vet att dom äger massor av mark och även hyr ut hus, men vet inte vad förvaltaren heter eller var man ska ringa. Annars är det helst så jag söker, hus som ägs av företag.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Vi som har hus att hyra ut blir ju oerhört försiktiga efter att vi råkar ut för vad jag har fått på halsen just nu.
Det är inte kul.

Nej det har funnits ett par sådan skräckexempel här oxå som har gjort att husägarna har dragit öronen åt sig, en vart så bränd att den helt enkelt lät sitt hus stå tomt i 6 mån för hen inte orkade ta en sån omgång igen. Men nu bor det folk överallt och det är som sagt välkända hyresgäster som verkligen uppskattar boendet.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Vilket slott då?
Jag skall se om jag inte kan hitta det med några google slagningar.
Det brukar fungera.

Ett annat alternativ är ju att bara helt sonika ringa upp någon som bor där och fråga.
De lär ju veta vem de hyr av.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Har nyss annonserat på blocket själv och det var svårt att hitta rätt kategori för annonsen. Det är antingen Villa eller Gård. Ett mindre hus med stallplats på landet platsade inte riktigt på någon av dem. Så mitt tips är att kolla alla olika kategorier av bostäder.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Jag kollar alla. Däremot tycker jag det är svårt att annonsera eftersom jag kan tänka mig en lägenhet med trädgård också.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Rydboholms slott.
Jag känner inga som hyr av dom, så inte heller det kan jag göra. Men jag håller koll!
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

Men det är ju plättlätt då. Ring Patronskan, det är hon som håller i det själv. Iaf för tio år sedan.
 
Sv: Hur hitta hus att hyra?

De flesta av våra slott härnere har hemsidor, eller i vilket fall ett telefonnummer på Eniro/ Hitta.
Ett av mina bästa/ mest minnesvärda boenden var i en fastighet tillhörande ett av de näraliggande slotten. Underbart, med en meter tjocka väggar och slottet som utsikt från hälften av mina fönster. Ett intressant värmesystem var bonus! :p
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
606
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 841
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 645
Samhälle Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen) När jag kollar upp dessa...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 796
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp