Hur har ni det i stormen?

Sv: Hur har ni det i stormen?

Nu har blåsten tilltagit rejält igen och "snön" har börjat falla, det ser mest ut som mjukt hagel så förmodligen är det försvunnet inom en timme. :(

Usch, att behöva åka tåg i det här kaoset är hemskt. Hur dags åker ni?
Håller tummarna för att tågtrafiken börjat gå tills dess så ni inte blir väldigt försenade.

Vi skulle åkt 09:28, men det är inställt så förhoppningsvis får vi åka med 16:40 tåget..

Aj, det låter inte roligt alls. Är det SJ som ni åker med? (De kan ju vara hopplösa vid normalt väder…)

Jag bor i Dalarna, Borlänge. Här har det snöat enormt inatt Och det tog lite tid å ta sig till jobbet- Det blåser också väldigt mycket. Är glad att jag är inomhus på jobbet. Sitter i Kommun växeln och det är ju alltid lika kul när det kommit mycket snö, folk ringer och är helt hysteriska :D

Här i Uppsala blåser det kraftigt och snöar i sidled. Ser inte fram emot att gå hem i från jobbet. :meh:

Här utanför Örebro blåser det som attan nu.
Har kommit lite snö också, tror det snöar fortfarande.

Här i norra småland har det dragit igång idag. Det blåser rejäla vindar till och från samt snöar. Men det snöar inte så mycket att det klassas som snöstorm tycker jag.

Haha, en fd klasskompis till mig la upp en bild från samma ställe på FB för en stund sen :p

KL
Här i Växjö var det snöblandat regn och hyfsat blåsigt när jag gick och la mig igår kväll - vaknade idag till sjukt mycket snö och ruggigt blåsväder. Det slutade snöa i förmiddags men blåser fortfarande ganska hårt emellanåt.
Jag körde till stallet imorse för att fodra hästarna och när jag skulle hem igen kom jag inte ens ut från gården, det hade bildats enorma drivor över vägen på bara en kort stund. Blev bjuden på frukost inne hos stallägaren under tiden vägen grävdes fram, så det var ganska mysigt trots allt :D

Aj, det låter inte roligt alls. Är det SJ som ni åker med? (De kan ju vara hopplösa vid normalt väder…)

Nej det är Veolia. De skulle eg koppla på ett vagnsset till i Malmö men pga nerblåst träd mellan Lund och Malmö blir det inte av utan det går direkt från Lund ist. Så vi får stå som sardiner ;)

Jäklar i min låda!

Känns fint att bo på höglandet. :angel: Det hade förresten kommit mer snö än jag trodde, bara det att den ligger i drivor och stora områden är endast lätt täckta av snö.

Kl
Här i norduppland håller vi på att både snöa och blåsa bort. Det kom 4-5 cm snö igår och nu har det byggts på till ungefär 15 cm. Gick ett varv runt huset för att kolla takpannorna, som fö ligger kvar, och snön har lyckats sätta sig på alla väggar på alla byggnader, även de som är lite i lä. Men vi har ström och träden står, och upptåget går som det ska så än så länge har vi det bra. Mina Malmövänner rapporterar om "blåst, lite sol, och lite vatten på marken", samma sak igår. Dock var alla tåg inställda igårkväll om jag förstod rätt, i förebyggande syfte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 557
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar