Hur har ni det i stormen?

Mirre

Trådstartare
Var i landet bor ni?

Här utanför Örebro är det lugnt, det blåste lite förut men inte mer än vanligt.

Går man efter skrivandet på fb så verkar det blåsa rätt ordentligt söderut.

Någon smålänning/skåning här? (har kusiner där, funderar på hur de har det nu)

Senast ändrad:
Sv: Hur har ni det i stormen?

Här utanför karlstad är det lugnt nu, blåste ordentligt på eftermiddagen!
Ligger mest och väntar på sambon som kör lastbil ner till göteborg i det.

Ok, pratar med en kompis i Tidan nu och där är det lugnt alla fall.
Hoppas din sambo är hemma snart igen

Blåsigt och några millimeter snö. Runt 20-00 var det nog dom värst.

Här på ön har det varit en medelvind på runt 25m/s och byar på 32-35m/s. Ösregn och strömlöst. Strömmen kom tidigt imorse och försvann strax innan 21. Ska bli spännande att se om det går att ta sig till jobbet på småvägarna utan hinder. Får ta o kolla huset oxå för något åkte in med full kraft i ena väggen sent igår kväll.
Vinden har ej avtagit. Bor med havet rätt nedanför och inget skydd från det så det blåser friskt ^^

kl

Jag bor i Hässleholm och vaknade nyss. Alla tåg verkar inställda?! =s Annars vet jag inte hur det är, har som sagt just vaknat, men verkar vara många strömlösa. Men här i stan viner det i knutarna bara, typ. Har kommit lite snö igår kväll. Ser en hel del bilar ute o kör nere på vägen, men tågen står som sagt stilla....

//r

Här i Arboga, precis intill Örebro har det börjat blåsa upp ordentligt just nu och regnar lite till och från. Hoppas det blir riktigt oväder för det är mysigt. :p

Jag sitter mitt på slätten utanför Lund och det blåser på rätt bra, men värst var det igår runt 19-22. Vi har haft otrolig tur med elen, inget strömlöst ännu och av vad jag kan se så är vårt hus och grannarnas hela.

Skönt att ni har ström! Är väl en hel del tusen som inte har det, 55 000 säger min pojkvän... =S

//r

Ja, det var verkligen trevligt att inte vakna upp till ett nedsläckt hus (och ett mejl om att föreläsningen var inställd idag). Men vi hade tur förra stormen också så ledningarna/elskåpen/vad-det-nu-är-som-kan-krångla hit står antagligen rätt säkert till.
Mamma och hennes sambo som bor i skogarna i Blekinge är däremot strömlösa och har varit sedan igår kväll, men det blir de så fort någon nämner ordet oväder eller blåst. :p

Usch, att behöva åka tåg i det här kaoset är hemskt. Hur dags åker ni?
Håller tummarna för att tågtrafiken börjat gå tills dess så ni inte blir väldigt försenade.

Jasså Tidan klarar sig.. Vi har haft blåst och elände hela natten, det har mojnat lite nu men drar rätt ordentligt fortfarande.. I och för sig, det blåser alltid här :p

Men vi har fått snö! Jag är så glad! :D Här ska ut och galopperas på åkrar!

Ja, förstår det. Hoppas dina föräldrar får tbx strömmen fort.

Mitt jobb blev helt inställt både idag och imorgon, skönt på ett sätt. Läskigt att ge sig ut på vägarna idag.... Fast pv är på väg till sitt jobb, han får allt se till o höra av sig när han kommit fram!

//r

kl
Sambon kom hem inatt men då sov jag som en stock:p

Här verkar det dra igång lite igen, har kommit massa snö under natten och nu blåser det igen. Och jag som vill gå ut och leka i snön:(

kl

Igår hade vi bara storm men nu blåser det ännu värre och snöar dessutom :(
Bor i sydvästra Östergötland.

Jag har klarat mig bra hittills. Strömmen kvar i huset, farbar väg till jobbet i Malmö. Några nedfallna träd inne på fängelseområdet men inga andra skador vad jag kunnat se.
Huset har ju stått här i 100 år så det vore väl tusan om det inte skulle klara detta :p
Däremot har jag en klient som får problem med sin utevistelse för han kan inte ta sig iväg dit. Tjohej så mycket pyssel det ger mig :banghead:

Det är absolut ingen snö och halka. Bra eftersom jag kör med sommardäck :)

kl

Pv tog bilen från Hässleholm till jobbet i Kristianstad och vägen hade varit lugn. Här är lugnt utanför, i Kstad blåste det visst mer.

//r

Bor i Sthlm och har ingen storm! :) Ska ev komma in lite i eftermiddag hörde jag.. ?

Är tacksam att jag inte bor i SKåne, alltid blåst där känns det som :)

Skönt att det gick bra för honom att köra!

Egentligen skulle jag fått besök ifrån Blekinge idag men mormor och hennes man vågar inte ge sig ut i trafiken (det är snö och blixthalka där uppe tydligen). Däremot dyker mamma plus sambo och morfar upp trots ovädret. Morfar hade låtit fullkomligt oförstående när mamma frågat om han verkligen ville ge sig ut med bilen idag. :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 125
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 557
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar