Hur har ni bott?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare torsdag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 753
Uppväxt på en liten gård på landet, 3 mil från närmsta stad men bara 1,5 mil från närmsta samhälle.

Flyttade till en liten stuga 200 m från mitt föräldrahem när jag var 20 år. Perfekt då jag hade hästarna hos mina föräldrar.

1 år senare flyttade jag och min man till en lägenhet på samma gård som en herrgård ute på landet. Stall på gården så mina hästar följde med. Nu bodde vi 1,5 mil från närmaste stad.

1,5 år efter det köpte vi gården vi bor på nu. Ligger ett par km från herrgården vi bodde vid så vi är kvar i trakten. Maken växte upp här, ett par mil från mitt föräldrahem. Här har vi bott i snart 7 år och har inga planer på att flytta.

- Sedan många år misskött och nedgången 80-tals soutterrängvilla i Sthlms förort. Aka. Kråkslott i Håla.
I hela mitt snart 21 åriga liv...

Jag har alltid bott i lägenhet.

3 olika adresser under uppväxten i småstad = 40K inv.

4 olika adresser i pluggstad = 90K inv

1 adress i annan småstad = kanske 40K där med.

4 adresser i storstad = Gbg.

Växte upp i en stor villa i en förort till Stockholm. Flyttade sen vid 12 års ålder till en nybyggd 5 rummare bostadsrätt i samma ort. Därefter en bsr radhus även de i samma ort. Sen bsr lägenhet nybyggd igen. Efter det flyttade jag ihop med sambo. Först hyresrätt ett halvår. Sen bostadsrätt ett halvår. Sen villa i en ny stad 6 mil från stockholm i 2 år och nu sen ett år tillbaka på en hästgård som är vår egen i en liten by i Västergötland en liten bit från Borås. :-)

Har bara bott i två olika villor ca 20 minuter utanför centrum, medelstor stad.

Egentligen inte riktigt "min grej", jag vill egentligen bo på landet. I andra hand i lägenhet centralt.

- Villa tills jag var 5
- Lantbruksgård tills jag var 15
- Hästgård tills jag var 18
- Villa tills jag var 21
- Tre olika lägenheter utomlands tills jag var 24
- Soffan hos en polare, 1 månad
- Liten lägenhet tills jag var 27
- Villa på landet (långt tillbaka avstyckad liten gård), nuvarande.

Från att jag blev född, så har jag bott som följer:

Lgh 0-3
Hus 3-6
Hus 6-12
Gård 12-17
Hus 18-20
Lgh 20-22
Gård 22-24
Hus 24-29
Gård 29-39
Lgh 39-43
Gård 43-45
Gård 46- tills jag dör (förhoppningsvis)

Avskyr att bo i lgh, hus går i brist på annat, men föredrar helt klart att bo på gård.

Från det att jag föddes tills jag började i skolan bodde jag i lägenhet i Stockholms innerstad.
Därefter flyttades jag till ett radhus i norrförort.
Sen flyttade jag runt mellan kompisar och pojkvänner, första egna lägenheten var i andra hand i en västförort.
Fick mitt första egna kontrakt på 16 kvm lägenhet i innerstan.
Mitt andra på 24 kvm i en annan del av innerstan.
Bytte den mot en lika stor i rätt del av innerstan. Jag hade min valfrihet, förstahandskontrakt i allmännyttan. Sen kom ombildandet till bostadsrätter och mina grannar var i majoritet så jag förlorade min valfrihet. Försökte ha dem som hyresvärd men det gick inte bra, så jag köpte och sålde.
Under ett par år lånade jag lägenheter i innerstan av ex som bodde på annat håll.
Sen köpte jag en stor tvåa i en norrförort. Fick närmare till både jobb och häst. Tänkte att jag ville flytta till gård så detta var ett test på vägen. Insåg att jag var stadsmänniska. Flyttade till en annan mer stadslik norrförort i början av detta år. Känns mycket bättre. Kommer att bo här i några år tills mina nu 24 år i Stockholms bostadskö ger mig en sådan tvåa jag vill ha. Förra året blev jag slagen med sju (7!) dagar på en jag verkligen ville ha, så jag hoppas hitta en ny sådan inom de närmaste åren.

Född i Stockholms förort där vi bodde i lägenhet tills jag var fyra och mina föräldrar (tack och lov) bestämde sig för att Stockholm inte var bästa platsen för barn.
Flytt till liten gård på Gotland där jag bodde tills jag tog studenten 18 år gammal.

- Flyttade till en hästgård utanför Gnesta där jag jobbade och bodde i en liten lägenhet i hus på gården.
- Flyttade hem till föräldrarna.
- Flyttade till Skåne, bodde i liten stuga och jobbade på en hästgård.
- Flyttade hem till föräldrarna.
- Flyttade in i lägenhet med först syster och sedan även några kompisar.
- Flyttade in i lägenhet i Småland med sambo.
- Flyttade hem till föräldrar.
- Flyttade till stuga på hästgård i Småland med sambo.
- Flyttade till lägenhet i Småland.
- Flyttade till lägenhet i Småland.

Träffade sedan nuvarande sambo
- Flytt till lägenhet i Skåne.
- Flytt till liten gård i Skåne (hyrde)
- Flytt till villa i villaområde. Som nu är till salu och vi letar efter vår gård som vi har drömt om nu i alla år tillsammans. Den vi skulle köpt när vi köpte denna villa, men den här gången ska vi hitta den 😁
Sen vill jag inte flytta mer!

- Uppväxt i villa fram till kanske 3-4 år ?
- Lägenhet från 3-4 års ålder fram till 6-7 ?
- Radhus från 6-7 års åldern fram till kanske 12
- Lägenhet fram till 20-års åldern
- Radhus igen fram till 23-års åldern ungefär
- Lägenhet igen (första egna boendet)

Drömboendet är dock en hästgård, lagom liten med öppna fält runt omkring och gärna nära till havet <3

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 727
Senast: Mabuse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 143
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: MissFideli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 874
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka