Hur har det gått i helgen?

Seabaz

Trådstartare
Den här helgen har det väl varit rätt mycket tävlingar runt om i Sverige?

Såå... hur har det gått för våra buke-cowboys and girls?! :bump:

Jag såg Carolina på barrelrace igår, väldigt duktig även om det inte gick hela vägen!

Själv friskförklarade jag min häst igår men man kan ju inte efteranmäla och åka på tävling med en gröngöling som stått i en månad hehe.. tyvärr :p

Sv: Hur har det gått i helgen?

Jag var och tävlade i helgen som var.
En D tävling .
Det var bara tredje gången jag red hästen i fråga och vi kom femma av tolv ekipage i Pleasure AA.
I Horsemanship AA så "exploderade" hästen vid första galoppfattningen och även vid andra så vi red inte färdigt mönstret.
Trodde jag blev diskad men det blev jag inte men sist kom vi..sexa av sex.

Men nöjd är jag ändå trots allt.;)

Jag tävlade i helgen.
D tävling och KM på C nivå.
Började med Showmanship som var en KM klass. Gick superbra och vi kom tvåa.
Sen en Trail Open D, gick också superbra och vi vann. :banana:
Sen i Ranch Trailen skulle man ju lasta hästen så... det gick ju inge vidare bra . :angel:
Åsså var vi med i WH Open D, gick väl sådär men överaskande nog kom vi tvåa !

Är supernöjd ! :D

Stolpskottet: grattis! du kanske inte är ett sånt jäkla stolpskott ändå ;)

Jag var också på D-tävling/KM i helgen. höhö ;) det gick asbra. kom 2:a i pleasuren, vann Trailen och vann horsemanshipen :) haha. trevlig dag var det, fast regnet öste ner från morgon till kväll. :smirk:

Hmmm.......undra jag om inte vi kan ha varit på samma tävling???

Vart var du någonstans?

Vi var på vår första tävling i lördags!! I trail at halter vägrade han ut oss i det enklaste hindret, backning mellan två bommar. I Trailen vägrade han helt plötsligt gå över första hindret, bron, fast vi precis gått över bron i förra klassen...:cry::cry:
Då var jag tänkt att stryka mig i pleasuren för den hade jag bara anm mig till på kul...Men tack vare mina JÄTTEBRAIGA klubbkompisar så vågade jag mig ändå in, så I Pleasure walk and trot blev vi 4 av 9 ekipage!:banana:

Alltihopa i D-klass såklart! :rofl:

Hej,jag var oxå med på samma D-tävling(Bjurs).
Stolpskottet,vi var båda med i ranch trail, min lastning gick inte alls bra heller, då vet du vem jag är..:idea:
I de övriga klasserna gick det jätte bra, 1a western riding,2a trail 2a i pleasure wot,jätte nöjd med killen med tänke på att han är fyra i år.:bump:

Okej då vet jag vem du är, med den fina Tinker/haflinger korsningen :love:

Ni var verkligen jätteduktiga! Man kan knappt tro att han är så ung ;)

Grattis grattis!!

Verkar som alla är mer eller mindre nöjda i alla fall!

Alyssa: på min och pållens första tävling som var i våras vägrade vi ut oss på första "hindret" i WH :smirk:, dvs bommen på marken! :o

Hästen stannade 3 meter innan och vägrade ta ett kliv närmare! Han stegrade sig säkert 10 gånger innan jag bad domaren om att få sitta av och leda hästen... men domaren ebjöd sig själv att leda oss över och då gick hästen fram och över som ingenting :devil:

Pinsamt!

Och i pleasuren tyckte hästen det vore roligare att rejsa om alla :angel:

Men domaren gillade min häst ändå, vi fick vara med på prisutdelningen ändå fast vi vart uteslutna och fick en vit rosett och den som applåderade mest, ja det var domaren :D

Ja,de är underbara våra pållar! :love:
Ja det var ju kul ändå, fast jag skrattade mycket åt både mig själv o hästen! När jag åkte dit så satt jag o sa för mig själv att det bara är på skoj, man kan inte förvänta sig något första tävlingen! :angel:
Fast ändå så kändes det som om det verkligen skulle kunna gå jättebra i haltern åtminstone...:o
När jag red pleasuren så kunde jag inte låta bli att sitta o småskratta åt mig själv! Den klassen jag trodde skulle gå sämst gick bäst! :banana::banana:

Ah...men då vet jag nog vem du är:).

Jag red ett brunt qh sto, Flit Bar Maggie.
Ser att du var med i Horsemanshipen...hihi...det var jag med häst som fick bryta när vi red mönstret för hon for iväg vid galoppfattningen, vid båda försöken.

Stolpskottet-Tack så mycket!!,du ska ju oxå ha massor med beröm som red så bra med och fick fina plac.:bow:
Alyssa-Nu har ju poletten trillat ner så jag vet vem du är oxå;),du ska ju va hel nöjd med din dag,första tävlingen o allt och en 4a i pleasure!!!
Ska ni va med på någon av de kommande i Avesta,Norberg eller Högbo? Hoppas vi ses i såfall,,:banana:

Ah...men då vet jag nog vem du är:).

Jag red ett brunt qh sto, Flit Bar Maggie.
Ser att du var med i Horsemanshipen...hihi...det var jag med häst som fick bryta när vi red mönstret för hon for iväg vid galoppfattningen, vid båda försöken.

Jaha, men då vet jag nog också. :) usch då, det är störande sånt där. men fin häst annars :smirk:

Ja..hon gick kanon på framridningen men sen bara hon for iväg. Hon kan göra så med ryttare hon inte känner.
Det var som sagt bara tredje gången jag red henne på tävlingen.

Jag blir med i Avesta! :banana:
Men Norberg eller Högbo har jag inte hört nått om, vilka klubbar är de som har dom tävlingarna?

Det är Bergslagenwesternriders(BWR) som har den i Norberg till helgen den 29sept.
Sen är det WG,western ryttarna i gästrikland som har tävling den 7okt i Högbo utanför Sandviken. Klart du ska va med på dem ozå;)

Jahaa, men de visst jag jue .. ;)

29spt är jag på koclinic i Rättvik, så det blir inge tävling då.
Och 7okt tror jag blir lite för snabbt inpå om vi ska tävla dan innan också :smirk:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har ett 16-årigt sto som i lördags morse var halt på vänster fram vid utsläpp. Hon var inte varm, inte svullen och inte öm i varken ben...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: ztsu
·
Hästmänniskan Hej! Har beslutsångest angående val av gymnasium.. Skulle bara vilja få lite tankar och funderingar vad ni på buke tycker. Ska...
Svar
6
· Visningar
1 543
Senast: Dalkullan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka