Hur har det gått 2005?

Sv: Hur har det gått 2005?

Vilket var ditt mål med 2005?
Rida LA med flyt o. placering

Klarade du målet?
Javisst :)

Vilka klasser har ni tävlat?
från LD till LA..

Hur har det gått?
super, med tanke på att jag inte hoppat mycket förrän i år.. :)

är du nöjd?
jaaa =)

Att rida några felfria LB

Klarade du målet?
Blev bara tt vi startade en, inte en enda tävling på hela hösten

LD, LC, LB

Hur har det gått?
Felfri i stort sett alltid, totalt 1 stopp och en rivning.

är du nöjd?
Är nöjd med våren men inte med att det inte blev något tävlande på hösten.

Att träna upp och förbereda min ungponny så vi kommer med i elitlaget till våren 2006
Klarade du målet?
Jo vi är på god väg, LB klasserna har gått bra nu är det bara LA banorna som vi måste skaffa poäng i :crazy: Har till maj på mig att bli kvalad till msv men samtidigt vill ja inte gå för fort fram och känna att vi går stadigt där...
LC-LA
Hur har det gått?
LC-LB super, iaf nu i höst! LA klasserna har varit sådär...
är du nöjd?
Om man inte tänker resultatmässigt på LA banorna så är jag supernöjd, min lilla bebis har verkligen utvecklats och blivit stor :) :love:

Att starta 1.30 och kunna rida i dem. Börja rida fort i omhoppningar/tidsklasser.
Klarade du målet?
Nästan. Har startat 1.30 men första gången var det gräsligt hög så jag gick ut efter halva banan. Anadra gången var jag peppad och tykte det så enkelt ut men hästen hade en annan åsikt och vägrade ut sig för första gången.
Rida fort har gått riktigt bra och jag har vågat göra det i både 1.10 och 1.20. Hästen tycker det är kul och är tikgit bra på att gå fort med.
1.10-1.30
Hur har det gått?
Placeringar och segrar upp till 1.25 hoppning.
är du nöjd?
Om man ser till det stora hela är jag nöjd med året. Men det finns lite saker som jag är mindre nöjd med. En hel del tapp av sjävlförtorende och tro på mig själv har förstört en hel del. Har visserligen lyckats lösa det på tävling men det har inte varit kanon rundor. Men det började lossna lite på slutet. På träning är det inga problem alls. Där flyter det och jag kan rida så jag ska bara leta upp känslan på tävling med.

Ser framemot 2006 och hoppas att det uppåtgående trenden fortsätter.

Komma runt en LD bana med tjuriga fd foderponnyn & debutera LA dressyr
Klarade du målet?
Nepp
LC:2, LB:1,LD & några CR
Hur har det gått?
Kom inte över 50% i nån av dressyrerna, stannade ut oss i LD(Femte hindret...:cry: ), men vi har haft några felfria rundor i CR & placerade oss 4:a & 6:a i en poänghoppning...:D
är du nöjd?
nepp, håller på att letar efter en egen ponny som jag hoppas kunna debutera LB på säsongen-06:D

Att hitta en häst som jag kunde börja bygga upp mitt självförtroende med igen, inse att jag faktiskt älskar hoppningen och förhoppningsvis komma igång och tävla.

Klarade du målet?
Delvis. Har nu en underbar häst som jag i lördags hoppade en 1.10-bana på utan att känna det minsta obehag (för ett år sedan skulle höjden på samma bana varit 70-MAX för att jag skulle vågat). Har dock inte kommit igång med tävlandet.

Inga.

Är du nöjd?
Absolut. Tävlingarna har låtit vänta på sig men allt känns toppen. I vår kommr vi ligga på topp ;)

Ullis

Mitt mål var att våga hoppa igen och det har jag gjort:)
Rider hopplektion varje måndag på blåbärsnivå, men min självgående fina häst och det är jätteroligt! :D

//Hera som fantiserar om en liten träningstävling:angel:

Har haft som mål att lära mitt varmblod alla grunder i dressyr samt komma ut på en hopp tävling. Har uppfyllt alla mål även fast hopptävlingen slutade med 3 vägringar men är ganska nöjd ändå. Det var trots allt hennes första tävling som dessutom var en 90 klass.

Jag tävlar inte själv pga att jag är för gammal för att rida min ponny, men jag kan svara för min ponny och hennes ryttare. Jag som bestämmer ju! :p

I början av året var målet att hoppa LA med fina rundor och kanske någon placering. När hästen fick luftvägsproblem och sedan visade hälta i början på året var målet att innan året var slut komma ut på tävlingsbanorna igen.

Klarade du målet?
Eftersom hästen blev sjuk så klarade vi inte det första målet. Året startade kanon och hon fick placeringar på de två första tävlingarna (i LC). Sedan skadades hon och målet sänktes till att komma tillbaka ut och tävla. Vilket vi defenitivt uppnådde. Hann till och med debutera LA innan säsongen var slut.

Till och med LA.

Hur har det gått?
Vinster till LB och placerad i 6 av 8 starter. Tränat upp till MSVB nivå. Så det har gått mkt bra. :D

är du nöjd?
Jag är nöjd, mkt nöjd över att hästen kommit tillbaka och på det sättet hon gjort det. Det som kunde varit bättre är deuten i LA. Det lägger jag dock inte på hästen utan på ryttaren, tycker inte alls att hon red som hon skulle. Kan iofs bero på 39 graders feber. Men det är iaf det som kunde gått bättre.

-Att vara med i nån klubbtävling och bara ha kul!

Klarade du målet?
-Jajamen.

-En 70 cm banhoppning komb. "terräng" och en 70 och en 80.

Hur har det gått?
-Över förväntan, hyffsade resultat i de två senare klasserna.
(ett riv i 70 och ett stopp i 80)

är du nöjd?
-Tokig nöjd! :bump:

Senast ändrad:

Jo det har gått enligt vad jag hoppades på, förutom att jag tvingades till att operera min arm då :(

Lillpojken klarade av att kvala till Falsterbos 5år, tyvärr fick vi bara tre tävlingar att kvala på så det blev lite tajt för honom.

Han skötte sig hyfsat tycker jag. Sedan fick han vila ett tag och precis när jag skulle få sätta igång igen så gjorde han illa sitt öga och det var en orolig tid att han skulle mista det men det löste sig :banana:

De andra hästarna gjorde bra ifrån sig och fuxen gick sin första nationella hoppning med bra resultat.

Fullblodet debuterade i 110cm och har gjort precis det jag velat iår, han har gått en del fälttävlan så därför har hoppningen varit lite vid sidan om.

Den nya har endast gått två tävlingar och gjort det väldigt bra, debuterade i 110cm direkt med 4 fel och 0 fel i sista rundan för året, han verkar mkt lovande och har både storlek och galopp med sig.

*knapplån*

Målet med året var först och främst att få igång honom efter skada (kotledsinflammation) sen att under våren ta FT-kort och starta iallafall på "hemmaplan".
Få honom säker i 90 och 1m (tittig häst;) ).

Jag tycker vi klarade målen galant. Varit placerade i ett par 1m klasser, startar flera stycken debutanter och inte bara på "hemmaplan".

På det stora hela är jag nöjd och jag och min häst har äntligen funnit varann och börjat fungera tillsammans. Ser nu fram emot nästan säsong då jag förväntar mig lite mer än jag gjorde på den som varit.

På c-ponnyn, hyffsade dressyr poäng och felfri LD.
Att komma ut med "min" d -ponny för första gången för henne och låta henne få rutin.

Klarade du målet?
Japps :D

LD hoppning, Lc dressyr

Hur har det gått?
Har tävlat 3 ggr denna terminen med d-ponnyn och hon har haft ett nerslag 2 ggr för att hon tyckte att hindrena var för låga och en gång var vi felfria.
Men c-ponnyn tävlade jag bara 2 ggr på våren pga av skada ( han är fortfarande dålig :( ) Och i hoppning var vi placerade och dressyren gick det också bra, precis utanför placering.

Är du nöjd?
Jaaaa

Vilket var ditt mål med 2005? debutera 120, o rida avd A m plac.
Klarade du målet? Japp
Vilka klasser har ni tävlat? 100. 110. 120
Hur har det gått? Jag är jättenöjd, ridit avd B på alla tävlingar och de flesta rundor har varit 0:a eller 4 fel.. utom den sista (och då kom vi 2:a i en A:0A 110)
är du nöjd? Ja jag är jättenöjd, ser framemot nästa säsong, bli stadigare i 120 och rida 120 i avd A och så ska vi deb. 130!

- Rida LA på ponnyn och hitta en storhäst att börja tävla lite smått.
Klarade du målet?
- De målen klarade jag.
- Hoppade LA på ponnyn, ridit 1m på storhästen.
Hur har det gått?
- Ponnyn gick bra, lite placeringar i LB. Storhästen ville inte hoppa alls.
är du nöjd?
- Med ponnyn är jag jättenöjd. Känner mej lite halvblåst på storhästen, men jag ångrar det inte! Han får vara precis hur han vill, han är en prins ändå! :love:

Att starta regionalt med min D-ponny (hade inte gjort det tidigare med honom) och få en placering med honom i ngn lätt klass.
Klarade du målet?
Ja och nej = vi har tävlat regionalt sedan början på sommaren, men vi har bara blivit placerade på klubbnivå...
LB hoppning och dressyr... vart nära att starta LA-hoppning, men det får bli i till våren...!
Hur har det gått?
I hoppningen har vi rivit, rivit och rivit. Alltid ETT RÄCKE! Oftast i omhoppningen, och oftast har vi haft såpass bra tid att vi blivit placerade om vi bara inte rivit... störade! Men på slutet av hösten fick vi iaf ngr felfria rundor. Det var skönt!
Och dressyren har gått väldigt bra, för att vara oss! Min ponny kommer från irland och var en riktig "stjärnkikare" när jag köpte honom för två år sedan... det är helt otroligt vad han har utvecklats! Det är kul!!:)
Är du nöjd?
Ja, vi har utvecklats väldigt mkt men det klart att jag varit besviken alla de gångerna vi rivit det där räcket...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Tävling Hej! Jag har ett ”problem”. Min C-ponny valack är jag igentligen för lång för då jag är 173cm och väger runt 54kg.. problemet är att jag...
Svar
10
· Visningar
1 941
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 666
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur