Det hjälper ingen men jag tror inte att det hjälper honom om hans partner ger upp för att glädjeämnena tas ifrån henne heller. Man kan inte enbart se till en part utan till alla. Jag skrev att jag tror att han skulle orka, inte att han absolut skulle orka.
Allt kan inte lyftas av hans axlar, vissa saker kommer att finnas kvar oavsett. Så är det i livet. Däremot skulle han nog behöva hjälp med hur han ska hantera allt i sitt liv.
Min sambo orkar just för att jag har mycket hjälp så han slipper känna att han måste göra allt. Jag har också varit mycket noga med att han ska kunna fortsätta leva sitt liv så mycket som möjligt som innan för det tror jag är väldigt viktigt.
Min pappa hade gett upp många år tidigare innan han gick bort om han inte hade haft katterna. Han hade haft djur omkring sig hela sitt liv (hästar, nötdjur, grisar och katter) så ett liv helt utan djur hade varit rena döden för honom. När han inte orkade ha grisarna längre började han mata rådjuren som går över gården. Det resulterade i att vi var de enda som hade intakta äppelträd