Tillägg; om en står för mer än 50% av kostnaderna för lån osv så tar jag dessutom för givet att detta också regleras, att det finns skriftligt på att det är så och hur det ska lösas vid en ev separation.
Här förstår jag inte riktigt hur du menar, om vi nu kommit överens om att jag betalar större del av lånet pga att min inkomst är större så ska det skrivas ner och regleras vid försäljning så att den andra hälftenägaren får ut mindre?
Det hade känts totalt främmande för mig att skriftligen reglera hur stor del av lån, mat etc vi ska betala var för sig. Hålls inte muntliga överenskommelser ang ekonomin så är det nog inte en sådan person som jag vill bo ihop med och då hade jag fått agera i den riktningen alt. behöver den personen min hjälp mer än vanligt, allt beroende på orsaken. Jag hade helt enkelt inte flyttat ihop med någon där jag hade känt att jag var tvungen att skriftligen detaljregla fördelningen på låneinbetalningarna, då lever jag hellre själv. Och jag ser ingen anledning till att den med större inkomst och därmed troligtvis procentuellt större betalning av lånet ska bli kompenserad vid försäljning.