Hur göra??

Sv: Hur göra??

Hur fick du reda på det?
häftigt. Ska söka lite....

Vår kontakt ringde hem från Ryssland och rapporterade i morse.

Kanske är det detta stället, som är ett statsägt stuteri i Ivanovo regionen.
www.translate.google.se/translate?h...channel=s&rls=org.mozilla:sv-SE:official&sa=G

Skulle kunna likna detta men det är inte det som vi har fått vittring om. Troligtvis liknande byggnader om jag fattat det rätt :o Tänker: Putsning, målning, ogräsrensning, ... ... ... ... ... ...

Visst är dom fina:love:

Som brottaren Aleksandr Aleksandrovich Karelin :rofl:
2316195150_fd21f1a2b4.jpg

Inte mig emot:rofl:

Nu har jag forskat lite kring hästarna.

Antagligen är det Soviet heavy draft, lite större modell
soviet%20heavy%20draft.jpg

Verkar som det!

"POCHINKOVSKY Stud-farm FSUE

Founded in 1652, the Stud-farm engaged in breeding Heavy Draft horses – Soviet Heavy Drafts. The Stud-farm is the founder of the Soviet Heavy Draft breed recognized in 1952. "

lägger in en liten rad just för att komma ihåg tråden.
följer med spänning och vill mer än gärna se bilder och veta mera :D

himla spännande. tur att man har kontorsarbete idag och kan följa tråden varje minut ;P

Skriven en rad för att komma ihåg tråden.

Men det låter onekligen spännande! Jag åker gärna på en ridresa till ryssland :bump::banana:

LÅter kanske konstigt, men om du stöter på någon orlovare där nere så kan du väll ta ett par bilder åt mig. Eller om det finns någon fakta, annat relaterat till orlovare. Betala gärna. älskar denna ras.

LÅter kanske konstigt, men om du stöter på någon orlovare där nere så kan du väll ta ett par bilder åt mig. Eller om det finns någon fakta, annat relaterat till orlovare. Betala gärna. älskar denna ras.

Givetvis är orlovspanaren på. Här ska fotas som bara den. Har du hittat något intressant om Pochinki stuteriet?

Nu drar jag på jobb. Åter i eftermiddag, förhoppningsvis med bilder!

Ciao:love:

Jag är också intresserad av orlov, bara så du vet... blev biten efter att vi hade Torg avkomma här...

både ja och nej, var så trött av att ha stirrat mig blind på skärmen i går så jag orkade inte gå vidare. ska kolla genom fångsten i dag och se om det fanns något intressant.

Berätta mera, min pålle har torg som morfar..... vill veta allt.....

Spännande spännande!
Det låter som ett riktigt äventyr det här, hoppas att resan går bra.
Tänk på att ta med flera minneskort och lägg dem på ett säkert ställe, bara för att du får med dig kamran till Ryssland så är det inte alldeles säkert att du får med den hem. Stöldrisken är stor och även i tullen kan det blir problem till och med över en så liten grej som en kamera.

Den här rasen har antagligen en marknad i Ryssland och ev. en liten marknad utomlands. Men tänk på att det (förhoppningsvis) är en ras med ett målmedvetet avelsarbete bakom sig och om stuteriet nu har varit statligt så kommer det nog inte mötas positivt om du vill börja blanda in ädlare blod. Eller tänkte du förutom dessa draft horses också ha flera fristående raser?

Vad kostar det att flyga til Ryssland? Kommer också gärna över på spa och rid semester om det går att lösa det smidigt med transporten. :idea: kanske skulle ni när ni har kommit så långt kontakta ett reseföretag med hästinriktning.
Lycka till!

State stud farm
ul.Zarechnaya, 8
Pochinki, Nizhni Novgorod Region 607910
Russian Federation
Phone : ‎+7 83197 21034
Number of employees (total in the company) From 101 to 250
Date established 1952

Är detta samma stuteri, verkar de inte bara föda upp tunga arbetshästar!?

Birthdate: 00.00.1969
No pedigree: RUSTR N 0268
No brand / chip: unknown
Sex: Mare
Breed: Rustrakehner
Color: Black
Owner: - Pochinki horse stud -

Country: Russia
Address: unknown
Phone: unknown
Offsprings in base: 5 stallions
4 mares
0 geldings

http://www.sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=52601
http://webs.kampusdata.fi/sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=39701

Det här måste oxå gälla stuteriet i fråga1?
http://www.highbeam.com/doc/1P1-86350241.html

Tackar. Det här var ju rolig information. Det verkar ju som om det har funnits "riktiga" hästar där. ;)

Till alla: Jag är så impad över hur Ni hjälper mig med att hitta info :bow::bow:

Jag har blivit lovad bilder i kväll alt i morgon

JAg tror inte att det är samma stuteri. Har även hittat att det är ett stuteri som har trakheneruppfödning och visst är ganska framgångsrika. Men det är antagligen ett annat stuteri. För den fakta jag har kunnat hitta så är det enbart den tyngre rasen som har "labborerats" med i olika former fram tills mittlen av 1950 talet, sen har det varit denna sovjetisk draft horse som avlats där.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama