Hur göra??

Sv: Hur göra??

*kl*

Till alla som svävar ut om att åka på spa och liknande;

Tänk på att det inte är jordens enklaste sak att ens få visum till Ryssland :crazy: (vet av egen erfarenhet)....

*kl*

Till alla som svävar ut om att åka på spa och liknande;

Tänk på att det inte är jordens enklaste sak att ens få visum till Ryssland :crazy: (vet av egen erfarenhet)....

Kloka ord! (Det är inte ens enkelt att få tag på biljetter till stockholm:mad: (till vettigt pris alltså!) )

Men innan vi fått ordning på stället så är Ryssland nog med i EU:D

HAHA ja det kan ju hända, tänkt om arbetshästarna ser ut som dem gör pga av tjenobyl...:laugh:

Kloka ord! (Det är inte ens enkelt att få tag på biljetter till stockholm:mad: (till vettigt pris alltså!) )

Men innan vi fått ordning på stället så är Ryssland nog med i EU:D

Ja, det landet är faktiskt helt sjukt!
Konsulatet i Sthlm har öppet ett fåtal timmar i veckan och det tar åtskilliga veckor att få visum - man kan få snabbehandling (typ 5 dgr istället för 2-3 v) men smakar det så kostar det! Man får då betala en ganska hög avgift för det :grin:

Man måste ha inbjudan från Ryssland för att ens få visum och inte vem som helst kan skicka inbjudan utan det måste vara en firma som dessutom är godkänd av ryska staten. Ja, alternativt att man bokar resa via någon "rysslandsarrangör" då som fixar inbjudan men då måste man boka hotell och dyl. genom dem och det är mycket dyrare bl.a bl.a bl.a

Ett tips är att söka visum och flygbiljetter via Finland istället, vi erfor att det var mycket enklare att gå den vägen faktiskt. Visumansökan är dessutom billigare i Finland än i Sverige :cool:

Roligt att så många kan drömma sig ut i världen och finner sådan spänning genom "sita"s ev. uppkommande äventyr. Ska bli roligt och få bilder därifrån. Livet är kort och man lever bara en gång så man ska göra annorlunda och roliga skaer i livet. Lycka till!

Tack för tipset. Ska kolla genast med våra "med köpare" Dom har rest massor till Ryssland och har kanaler in och ut!

Har nu läst igenom tråden och måste bara säga att det är så spännande... Väntar ivrigt på bilder därifrån :D

skriver för att komma ihåg tråden;)

Väntar spänt på bilder:laugh:

Du har aldrig googlat på ryska stuterier hör jag :rofl:.

(man får bara träffar på ryska och det är INTE lätt att förstå om de öht föder upp hästar, kan lika gärna vara kameler)

Jag fick träffar på engelska, man kan ställa in sökspråk ;) ...iofs förstår jag lite ryska å kan lista ut ungefär vad det handlar om men de flesta sidor jag varit in på finns på engelska oxå. :p Tyvärr verkar inte detta stuteriet ha någon hemsida..? :(

hugger en knapp för att fortsätta läsa :)

Jättespännande!:D

Nu har jag suttit och väntat på foto från Ryssland hela kvällen och nu börjar mina ögon gå i kors. Tyvärr blir det inga bilder i kväll. Bättre lycka i morgon hoppas jag.

BTW så ska vi upp till Stockholm på Lördag och få mer info. Spännande!:bump: Nattåg upp, möten hela dagen, nattåg hem. Dressyrtävling på söndag med sent startnr ;) Gäsp!

Go natt kära vänner och ledsen för att det inte blev några bilder idag

//Sita

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama