I

InsaneSpliffwizard

Jag måste verkligen iväg o handla!

Bla finns det verkligen inget toapapper...
Men vad ska jag göra med Hardy? Att binda honom utanför lr lämna honom hemma är inget alternativ, han är för liten.....

Att gömma honom under jackan går inte heller, har redan försökt med den gubben.....

Hm, knacka på grannen:angel:

Sv: Hur göra

Ahh :D

Nej Hardy är hunden.

Tyvärr har jag faktiskt ingen söt o snäll granne, utan bara en massa griniga pensionärer :(

Be någon som ser hyfsat pålitlig ut hålla honom en stund utanför affären?

InsaneSpliffwizard skrev:
Ahh :D

Nej Hardy är hunden.

Tyvärr har jag faktiskt ingen söt o snäll granne, utan bara en massa griniga pensionärer :(

såg ett par gå in på Siba i sthlm med en hund i väskan.

Han är fortfarande liten plutt o har knappt börjat träna på o lämna honom ensam...

I livsmedelsbutiker får man verkligen inte ha med sig hunden in, ens i väska... Dessutom börjar han bli lite för stor för de...

Har du ingen kompis som kan komma hem till dig och umgås med honom medan du handlar, eller en kompis som kan handla åt dig?
Eller en vän som vill gå på promenad med dig till affären och vänta med Hardy utanför?

Låt för allt i världen ingen du inte känner hålla honom utanför affären och bind inte fast honom ensam utanför heller.
Det är hysteriskt många hundar som blir stulna just nu.

Nej, jag bor i fel ort för o våga göra det...
Nej, har inga vänner som bor i orten, har inte bott här mer än två månader... Har en kompis som kommer hit efter jobbet, men hon slutar tio, och ICA stänger nio...

Frågan är om man ska våga lämna honom själv en kvart, nu ligger han visserligen o sover, men han kommer ju bli cp om han vaknar och är själv hemma...

Har inte prisextra hemkörning?
Då slipper du ju problemet ;)

En kvart borde han ju klara, hur gammal är han?
Är han van att vara inständ i rum ensam bara korta stunder så underlättar ju det också enormt. Bara stänga dörren om honom så han inte kan upptäcka att han är helt ensam.

Har dom? Vart ringer man då?

En gång. Lämnade honom i en box i nästan en halvtimme, han tjöt när jag gick, o låg o sov när jag kom tillbaka. Frågan är bara vilket skick lägenheten kommer ha när jag kommer hem...

SessCa skrev:
En kvart borde han ju klara, hur gammal är han?
Är han van att vara inständ i rum ensam bara korta stunder så underlättar ju det också enormt. Bara stänga dörren om honom så han inte kan upptäcka att han är helt ensam.

Ja, och slå på radion så att det låter som om nån är hemma? :idea:

Det är säkert ingen fara om han har varit ensam förr. Har du någon liten hundhage du kan ha honom i? Skärma annars av en del av ett rum så att han inte kommer åt att tugga på skor/sladdar mm som inte är så lämpligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 744
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama