Hur göra med nummer vojlok när man startar?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

Om man är med i ett montelopp så får man ju nr vojl. att lägga under sadeln men hur ska man göra om man vill värma i sulky? Är det bara att säga till när jag hämtar ut min vojlok eller hur ska man göra??

Sv: Hur göra med nummer vojlok när man startar?

går det inte att använda den vojloken som ni har i monteloppet då? det kan man på min hemmabana..
Annars får man la fråga ? inte vet jag :)

På Åby får du den vanliga nummerlappen om du vill värma montéhäst i vagn. Antar att det funkar så på alla banor, fråga i inskrivningen.

Klart man får, för de allra flesta hästarna är det en fördel att göra så. Lycka till imorgon! :)

ja verkligen, jag är för att ridvärma när de ska gå sulkylopp och körvärma när de ska gå monte. :)

när jag tävlar min häst i monté så värms hon alltid för vagn och då får jag två nrlappar om inte den "rätta" går att använda till vagn dvs =)

:bump:

i finland måste man ridvärma för montèlopp och värma m vagn för sulkylopp.
barra lite info :D

Ja verkligen tur att vi inte har så dumma regler. Det sliter väldigt mycket på hästen när man ska rida fort med den, så därför värmer jag i sulky plus att hästen får en extra kick av det, i alla fall min!

De hade (glömt) att beställa montevojlockar på eskilstuna i tisdags så vi fick vanlig vojlock och den går att sätta på både vagn och sadel...

på tal om regler, om ni ngn gång är på väg hit för att starta, kom i håg att det är det finska reglementet som gäller...:angel:
i fredags var det en som tänkte rida montèlopp i vanlig ridhjälm=inte tillåtet...

det är väl för spelarnas skull. inte kan man se hur en häst går m ryttare genom att se dom framför vagn...:smirk:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
264
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar