Norrlänning
Trådstartare
Ja som rubriken lyder...
Har fått hem mitt sto som har blivit väldigt mager medans hon va borta.
Har ställt henne på fri tillgång med hösilage och vänjer in henne på korn,betfor och olja.
Tidigare fick hon krafft och betfor men jag har tyckt korn varit bra därför kör jag med de nu (hade det hemma).
Har dock märkt att hon är lite svullen om benen, mer på de bakre men lite lite fram oxå.
Kan det vara kornet som gör det?
Eller blandningen med hösilaget och korn?
Hon har gått på korn förr och större mängd då än vad jag nu har hunnit upp i, utan att svälla i benen.
Men hon har inte haft fri tillgång förut.
Vill ju inte egentligen dra ner på något men jag gissar att det är fodret som gör att hon svullnar...
Vore det bäst att dra ner på kornet eller räcker det med att minska det?
Vill ju gärna att hon ska få stå och pula i sej så mycket "hö" hon kan.
Har haft henne hemma snart 2 veckor.
Har tyvärr ingen analys och ej heller möjlighet till det.
Jag har inte så stor möjlighet att köpa ovanliga fodersorter då butiken här har krafft bara.
Så finns det något inom deras sortement kanske...?
Har fått hem mitt sto som har blivit väldigt mager medans hon va borta.
Har ställt henne på fri tillgång med hösilage och vänjer in henne på korn,betfor och olja.
Tidigare fick hon krafft och betfor men jag har tyckt korn varit bra därför kör jag med de nu (hade det hemma).
Har dock märkt att hon är lite svullen om benen, mer på de bakre men lite lite fram oxå.
Kan det vara kornet som gör det?
Eller blandningen med hösilaget och korn?
Hon har gått på korn förr och större mängd då än vad jag nu har hunnit upp i, utan att svälla i benen.
Men hon har inte haft fri tillgång förut.
Vill ju inte egentligen dra ner på något men jag gissar att det är fodret som gör att hon svullnar...
Vore det bäst att dra ner på kornet eller räcker det med att minska det?
Vill ju gärna att hon ska få stå och pula i sej så mycket "hö" hon kan.
Har haft henne hemma snart 2 veckor.
Har tyvärr ingen analys och ej heller möjlighet till det.
Jag har inte så stor möjlighet att köpa ovanliga fodersorter då butiken här har krafft bara.
Så finns det något inom deras sortement kanske...?