Hur göra diskbänken fin?

  • Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
R

Raderad medlem 6459

Min lägenhet ska fotas i veckan så jag måste städa den riktigt fin. Men hur gör man så diskbänken blir sådär superfin?? När städhjälpen varit här så liksom blänker hela diskbänken men när jag själv gör rent den så blir den som fläckig, man ser liksom var jag dragit trasan.

Några bra tips?

Det är alltså en sån där vanlig rostfri diskbänk, eller vad det heter.
 
Min lägenhet ska fotas i veckan så jag måste städa den riktigt fin. Men hur gör man så diskbänken blir sådär superfin?? När städhjälpen varit här så liksom blänker hela diskbänken men när jag själv gör rent den så blir den som fläckig, man ser liksom var jag dragit trasan.

Några bra tips?

Det är alltså en sån där vanlig rostfri diskbänk, eller vad det heter.
Torka efter med en torr fiberduk när du har gjort rent. Det brukar göra susen!
 
Min lägenhet ska fotas i veckan så jag måste städa den riktigt fin. Men hur gör man så diskbänken blir sådär superfin?? När städhjälpen varit här så liksom blänker hela diskbänken men när jag själv gör rent den så blir den som fläckig, man ser liksom var jag dragit trasan.

Några bra tips?

Det är alltså en sån där vanlig rostfri diskbänk, eller vad det heter.
Stålull.
 
Min lägenhet ska fotas i veckan så jag måste städa den riktigt fin. Men hur gör man så diskbänken blir sådär superfin?? När städhjälpen varit här så liksom blänker hela diskbänken men när jag själv gör rent den så blir den som fläckig, man ser liksom var jag dragit trasan.

Några bra tips?

Det är alltså en sån där vanlig rostfri diskbänk, eller vad det heter.
För vardags kör jag vått av något slag, och torkar torrt. För djupglans och totalt fläckfritt kör jag rengöring för rostfritt. Blir en liten hinna kvar efter det som gör (i alla fall min bänk) den overkligt ren. Håller ett tag med. En flaska räcker i evigheter (för mig som inte har städmani).
Jag brukar dra av den med det, innan man ska ha mycket folk hemma, och använda diskbänken till buffé eller liknande.
Lycka till!
 
Jag använder citronsyra i vatten, sprayar med sprayflaska och torkar med torr fiberduk. Känns klart miljöbättre än fönsterputs, toarent och andra varianter av färdiga städsprayer. Supereffektivt på vattenfläckar 👍
 
Sanitetsrent 👍👍👍
Jobbar med städ, och sanitetsrentmedel är toppen. Funkar fint även på kyl/frys-dörrar som har liknande material.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 238
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 872
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 370
Senast: Calmiche
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp