Hur gör vi nu? *halvlångt*

Linduzz

Trådstartare
Vi köpte min hund(-shiba) i februari, uppfödaren hade även huskysar som min sambo blev lite kär i.. i April sa uppfödaren att h*n skulle sälja en av sina huskysar och vi köpte den. Hunden gick tyvärr inte ihop med vår huksy, vi testade läänge och mycke men dom rök alltid ihop, i samband med detta fick vi hem en till hund/-shiba som h*n hade en eventuell köpare på så vi skulle visa shiban för denne. men ajg blev lite fäst vid shiban och huskysen gick ju inte ihop med våra andra så vi ville då lämna tillbaka huskysen, vilket uppfödaren ville då h*n var rädd att hunden skulel bli en vandringspokal. DÅ sa vi att vi kan behålla den hunden som bodde tillfälligt hos hos och lämna tillbaka huskysen och betala mellanskillnaden.
det blev lite gnäll, för h*n tyckte vi kunde vänta att lämna tillbaka huskysen och betala hela summan för den andra hunden som bodde tillfälligt här.. och detta är 3mån sen hunden åkte tillbaka och vi betalde mellanskillnaden.
Vi har fortfarande inte sett några papper på hunden och inget kontrakt heller och uppfödaren bor en bra bit härifrån, vi hade kontrakt på huskysen där det stod att uppfödaren köper tillbaka hunden för 80%av hela köpesumman.

Så hur gör vi för att få papprena på hunden? Vi har ju betalat hunden men har inga papper. Känns lite snopet..

Jag kan ha skrivet fel nånstanns..

Sv: Hur gör vi nu? *halvlångt*

Jag har skíckat privat med till dig!

Liknande trådar

Övr. Hund Som några av er vet så kommer det snart flytta in en ny liten vovve hos oss. Eller liten och liten, det är en 3-årig hane. Hans matte...
Svar
10
· Visningar
1 484
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 208
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 710
Senast: Gry
·
Ekonomi & Juridik En häst lämnas till person A ( feb 08) som ska prova hästen en tid för ev köp eller leasing, ägare och person A har haft affärer ihop...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka