Hur gör ni vid tänkt situation?

P

prallan

Om ni testar en hopptränare och blir ruggigt missnöjda, hur gör ni då?
Betalar och tränar inte igen eller säger till tränaren direkt att du inte tänker betala fullt pris eller annat alternativ?

Betalar såklart, och låter bli att träna för hen om jag inte är nöjd. Enda möjliga situation jag skulle tänka mig att inte betala fullt pris var om jag inte fick det jag bokat, typ att jag bokat en enskild lektion/en timme och priset var satt därefter, men fick rida i grupp om 4 st/bara 40 minuter, typ. Annars är det väl självklart att betala fullt pris även om jag inte är nöjd med själva tränaren. Jag kan ju inte bara betala halva biobiljetten för att filmen var dålig ;)

man betalar och ser sig om efter en annan tränare, har tränat enstaka pass för många olika tränare, vissa var bra men för dyra och vissa hade för olikt tänk än jag.
men oavsett så har man ju fått sin lektion och det får man ju betala för.

Säger också det första alternativet. Beroende på vad det var jag inte var nöjd med kunde jag ev tänka mig att prova en gång till. Betala får man självklart göra, om det inte skulle vara att tränaren har ignorerat mig totalt för att tex tillbringa hela lektionen med att prata i telefon.

Om ni testar en hopptränare och blir ruggigt missnöjda, hur gör ni då?
Betalar och tränar inte igen eller säger till tränaren direkt att du inte tänker betala fullt pris eller annat alternativ?

Betalar. Jag har ju köpt en tjänst. Sedan om jag inte är nöjd med tjänsten så köper jag den inte igen.

Sak samma om det är en tränartid, en massage, en städning... eller vad det nu kan vara.

Självfallet betalar man. Enda undantaget skulle väl vara om tränare t ex stått och pratat i mobilen en stor del av lektionen - men då borde man å andra sidan ha sagt till redan före lektionens slut ...

Betalar och ser glad ut.

Sen får man ju värdera. Vad är det som gjorde att det gick så dåligt? Ibland kan man behöva komma tillbaks till samma tränare en gång till. Kan vara svårt at bilda sig en uppfattning första gången.

Betalar. Och beroende på vad som inte kändes bra gör en av nedanstående:

1. Pratar med tränaren om hur jag känner och varför. Utefter svaret väljer jag 2 eller 3 nedan.

2. Ger det en chans till.

3. Rider inte för den tränaren igen.

Jag har varit där eller jag köpte en träningshelg för en tränare. Efter två av tre pass åkte jag hem. Dyra lärpengar men sånt är livet.
Sen var jag så elak så jag talade om för min omgivning exakt varför jag åkte hem så h*n kanske förlorade elever på sitt sätt att uppträda.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama