hur gör ni när ni går hemmifrån?

Nominous

Trådstartare
ja, gör ni nåt speciellt? typ stänger in hunden i ett speciellt rum, tar bort saker, har på radion.. jag kan tänka mig attd et är väldigt olika hur man lämnar sin hund.
gör din hund nå hyss när du är borta?

Sv: hur gör ni när ni går hemmifrån?

Jag ger henne en puss och säger hejdå.

Hon gör inga hyss när jag är borta, hon sover.

stænger sovrummsdørren... Inte riktigt varfør. Hon har inga hyss før sig men behøver liksom inte mer hundhår i sængen æn vad jag redan har haha

Jag gör så lite som möjligt, Säger att hundarna ska gå å lägga sig, klär på mig och går.
Lillan bet sönder en hel del förut, det händer fortfarande någon gång ibland, så det är alltid lika spännande att komma hem:crazy:

Tar på mig ytterkläderna och säger Hej då till vovvarna och går ut, helt enkelt.

Ingen av hundarna inkl. valpis på 6 månader har något hyss för sig när vi är borta, så det har aldrig varit något problem.:)

Jag ger hundarna lite godis, sedan går jag medan de smaskar på det.
De har inga hyss för sig utan sover snällt.

Dom gångerna som jag enbart lämnar min äldre hemma så får han lite godis innan jag går, han gör inga hyss utan sover större delen utav tiden. Det enda jag vet att han ibland gör är att han ställer sig på sängen och kikar ut genom fönstret, vilket han inte får när jag är hemma eftersom han gärna gruffar på dom som går förbi utanför. Detta har jag kommit på honom genom att jag sett ett par stora pinscheröron som sticker fram bakom gardinerna när jag går utanför, när jag kommer in ligger han dock alltid snällt i soffan. ;) Ska min yngre också vara hemma så får dom vara instängda i köket båda två, min yngre är fortfarande alltför bitbenägen för att jag vill lämna honom i hela lgh. Då ligger dom mest och sover på sin bädd.

stänger dörren till sovrumet eftersom han gärna går omkring och glor i fönstrena (vill inte ofra min finna lampa:D)...
sen kastar jag ut några godisar, och sedan går jag..

Jag sätter pa radion, tänder en lampa, och ger honom ett tuggben eller liknande. Vilket han inte bryr sig om utan tittar bara sorgset pa mig :cry:. Fast den är alltid borta när jag kommer hem :D. sen säger jag "Vi kommer strax!" och gar.

Innan dess har jag stängt alla sovrumsdörrar, han far INTE ligga i sängarna. Tabu! Ett litet hyss har han för sig ibland...men det är sa...äckligt...att jag inte ens förmar mig att skriva det här :o!!

Fast riktigt ensam är han aldrig, för han har tre sadana här kompisar att gosa med:

07120536.jpg

Min lilla hade inte ett bekymmer i världen försen hon blev omkring åtta månader:confused:
Hoppas att din uppför sig lika exemplariskt i framtiden med!:bump:

Jooo.. haha!! så farligt kan det ju inte vara..eller..?:eek:

:rofl:

men om du ändrar dig finns jag här.. (=

Senast ändrad:

Kom på en sak... Har alltid radion på:p

Oh så fin!:love:
Min colliepojk ligger på dörrmattan o vaktar när vi går. Gör inga väsen av oss alls utan bara går. Säger vi "Hej då" eller dylikt blir han som tokig (funkar skitbra att säga det när han är lös i skogen och inte riktigt lyssnar).. Gör ingen stor sak av det alls med andra ord:)

Just det.. han tycker inte om att vara hemma själv när det är mörkt, så då är hallampan tänd :)

Om man ändå hade en sådan:d

Hmmm... Ja valpis bärjar bli könsmogen nu, men lämnandet har aldrig varit något problem för honom så jag tror att det lär bli mitt minsta bekymmer om man säger så:angel:

:bump:

Jag säger "hejdå, kommer snart" och går. Fast stänger badrumsdörren först, annars river hon i papperskorgen där. Det är bara där hon vill riva i papperskorgen för där kan det finnas det hon älskar allra mest - bomullstussar! :crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023