hur gör ni när ni går hemmifrån?

Sv: hur gör ni när ni går hemmifrån?

Brukar sätta på radion, ta på mig kläderna, säga hejdå och gå ut. Han vet vart han får vara och inte (i sängen och soffan = INTE) och har hitills inte varit där heller. Hemma hos mina föräldrar får han inte vara på övervåningen, dit går han inte heller. Han brukar oftast ligga på hallmattan.

När han var liten och vi började lämna honom ensam hade han en del hyss för sig, typ tugga på bordsbenen och andra saker i lagom höjd :eek:, men det slutade han med ganska snart. Numera kan han ibland hämta en sko och ligga på, har aldrig förstört någon sko, han vill bara ha den att ligga på/brevid :D.

Jag säger "Kommer snart igen" och går sen ut bara. Dom går och lägger sig sen, eller leker en stund med varandra ibland.

Hanen kan någon enstaka gång mumsa på någon fin leksak som sonen gett honom, men det är inte för att han är ensam hemma. Han mumsar gärna på sånt även om vi är hemma också, för vissa saker går bara inte att motstå ;)

Nu när det kommer en valp snart igen, så kommer jag att lämna dom på en avgränsad yta i början, för att minimera tuggrisken.

Jag stänger de dörrar som finns att stänga. Vovve har därmed tillgång till hall, vardagsrum och kök. Sen går jag bara. Ibland säger jag "kommer snart". Men hon vet när jag är på väg till jobbet så då har hon redan gått och lagt sig.

Jag släpper ut taxarna i trädgården/hundgården där gråhundarna huserar. sheltien som inte vill/kan använda hundluckan i trädgården, hon får vara inne eller åka med beroende på vart jag ska. Vid bra väder får även hon gå ut i trädgården.

*kl* Våran hund får vara överallt i lägenheten. Hemma hos oss är det aldrig tyst så när hon är ensam låter vi radion stå på i köket på lite lagom volym. Säger: Kommer snart, och går. Inga fjanterier. Hon har alltid legat och sovit när man kommer tillbaka.

hmm intressant!! ;)
jag stänger alla dörrar till rummen och sätter grinadar frö vardagsrummet. dom får vara i köket och hallen. men mina har lite tendens till att rota i papperskorgar och öppna min garderob och tugga sönder mina trosor! :devil: (obs - rena!) :D
jag har alltid radion på och en lampa tänd.

känns rätt bra att stänga ute dom från alla rum då det lätt blir sånt spring om dom har för stor yta - och då ser det ut som ett :devil: när jag komemr hem! rena dagisgården - även om inget är sönder. men om dom har liten yta så sover dom bara.

kl

Vi bara går. Inte mer med det. De hittar aldrig på hyss när vi inte är hemma. Vad jag vet ;)

Dvärgpinschern får ligga i sin bur och greyhounden på sin bädd och sen stänger vi in dom i sovrummet.
Annars har DP'n en tendens att vilja sitta vid dörren och vakta på grannarna och skälla när dom går förbi. :p Vilket inte är så uppskattat när man bor i lägenhet. :angel:

kl
Jag kollar att radion är på och om katterna är inne så sätter jag upp kompostgalllet till rummet så de har ett rum att var i utan hunden. Han älskar att jaga dem.
Sedan hämtar jag ett kex som han får sedan går jag.

Han får vara i alla rum utom barnens, i ena står en kattlåda och i det andra så snor han gosdjursgrodorna som min dotter samlar på.:rofl:

När man försvunnit går han och lägger sig och sover till vi kommer hem igen. När han var liten så tuggade han på det mesta och gjorde en massa bus.

Våran följer till 99% med vart vi än åker.
Då få gånger han är hemma ensam så sitter han i en stor bur inne i vardagsrummet & får hundkex / knäckebröd att tugga på och så säger vi kommer snart och så åker vi. Han ligger alltid o vilar när vi kommer tillbaka.

ni som stänger in era hundar i burar - hur stora burar har ni och vad e de för ras? hur länge sitter dom i den?

bara nyfiken! ;)

kl
Jag stänger dörrarna till badrummet och vardagsrummet och sätter för något för skafferiet där det annars nallas mat när jag är borta och går.
Så fort jag börjar förbereda mig för att gå ta nycklar osv så går hundarna självmant och lägger sig på sina sovplatser och liggar dar i stort sett hela tiden jag är borta.

Vi har radion på låg nivå och så stänger vi in dom med barngrind i köket. Ska vi vara borta länge får dom varsin tuggpinne.

Dp:n sitter i sin bur medans terrirarna är lösa i köket.

//Gilly

Vi kastar ut/gömmer lite godis innan vi går. Hon brukar inte göra något dumt mer än att gå och hämta lite grejer och lägga vid dörren, typ några av hennes leksaker, vantar, telefon mm. Men idag hade hon varit stygg och bitit sönder spännet på hennes sele.

Jag ser till att jag tar bort det mesta som min ängel kan tugga på, hon e expert på att tugga på kaplar och väggar tyvär.. men jag håller på att vänja henne vid bur nu. Hon sover i den på kvällarna men hoppas hon kan vara där när vi e borta dom få timmarna. Ser även tilll att hon har ett hundben och lite leksaker också.

Jag ställer undan kattmaten, säger "matte kommer snart" ( gammal vana typ :p ) och sen går jag.
Mina hundar är oftast lugna och sover när jag är borta, någon enstaka gång händer det att lilla hunden har haft skoj med någon papperskorg :crazy: :p

Säger "Nu får ni vakta huset" sen går vi ut... Sen sover dom tills vi kommer hem... inga problem.

Ger dem nått ben om det finns, annars så säger jag bara "kommer snart!" och går. Tror de lägger sig och vilar när det inte är någon hemma. Inte lika roligt å busa och hålla på när de är ensamma.

kl

Ställer mina Birkenstocktofflor på hatthyllan.
Lämnar radion på och går med orden "nu får ni stanna hemma".

Om ni inte visste så kan jag tala om att just birkentofflor är väldigt tuggvänliga och jäkligt dyra att köpa nya.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka