Hur gör Ni när det blåser?

Sv: Hur gör Ni när det blåser?

Min foderhäst blir på helspänn när det blåser :p. Då tycker hon att allt är läskigt och tror att allt och alla ska anfalla henne x). Hahaha:D

Ja men då är ju problemet du.. så det där får du ju träna bort.. Börja med att inte rida på vägar där det blåser..
Börja med en ång eller bara i en paddock när du väl rider ut där det är lite bilar ha som vana att titta bakåt då och då ser du en bil så vet du ju att snart kommer det en och slipper hoppa i sadeln.;)

Jag anser iaf att dte inte finns dåliga väder bara dåliga kläder och förberedelser:D

Är det STORM eller ORKAN ute rider jag inte av enkla anledningen säkerhet för då varnar dom på tv till och med att man ska vara inne.

Jag menar det var ju inte som så att man gav sig ut i skogen när stormen Gudrun härjade i landet;)

Men lite blåst/ökad vind hindrar inte mig=)

Vi brukar ofta rida i skogen där det inte blåser så mkt, men i vissa partier blir det glesare bland träden, och då blir hon spänd :p. Men hon blir bara nervös om det blåser mkt såklart :). Men när det blåser, kanske, 8-10 sekundmeter så blir hon lite nervig x)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka