Hur gör ni med hunden på dagarna?

Sv: Hur gör ni med hunden på dagarna?

Jag sitter på kontors och får ha hunden med mig om jag vill, vilket jag hade när jag var singel och bodde själv.
Numera så är sambon hemma med hans hund så då trivs min med att lata sig hemma med dom.
Sen får hon bättre stimulans och mer promenader när sambon har henne hemma.

Lite OT men..

Nu har jag inte mina på dagis men måste bara säga att de inte alltid stämmer det där med att de skulle vara sunkigt.

För att inte svartmåla ngt dagis här så kan jag bara säga att flera av de dagis som har lång kö snarare ligger bra än är speciellt bra i sig. Medan några andra dagis som kanske inte ligger lika centralt och inte har den typen av köer faktiskt varit helt ok.

Så jag tycker nog snarare att hurvida de är kö eller inte har varit mer beroende på var de ligger än hur klassen på dagiset varit.

Jag har inte svartmålat alla dagis. Däremot har jag inte velat sätta min hund på något av de dagis där det inte funnits någon kö just för att det i mina ögon varit sämre kvalitet på dagiset. Och då har jag tittat runt i Solna/Sundbyberg som inte är några "sämre" områden vad nu det ska betyda.

Det bästa dagis jag haft hund på ligger i Vällingby. Lång kö, helt off i ett industriområde men grymt bra.

Jag jobbar hemifrån så det fungerar bra. Hundarna har dock inget problem med att vara själva ett par timmar om det skulle vara så. Familjen är ganska stor och folk kommer och går så de är sällan ensamma och de har ju varandra :) Mamma har möjlighet att ha hund på jobbet om det skulle vara så. Farmor bor alldeles i närheten. Så jag kan lösa det även i framtiden om min situation ändras. Det finns ett hundpensionat hyffsat nära där de även har "dagisverksamhet", ett väldigt bra ställe. Vet dock inte hur det ser ut med eventuell kö etc.

mina är ensam hemma när jag jobbar (jobbar dock bara 5 timmar)
Men då är dom oftast själva! Går en långpromenad innan och tror faktiskt dom upskattar den ensamheten!

De har ju varandra, så de är säkert inte olyckliga :) Det kanske är lösningen, man köper inte 1, utan 2! Haha :P

Nillah

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 684
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 959
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka