Hur gör man ....

Sv: Hur gör man ....

Jag fyller i färg, men struntar alltid konsekvent med i att fylla i tecken, när hästen är frysmärkt eller chippad.

tack för svaren

Jag har pratat med vet på kliniken för att få veta lite mera "sanning "
Hon har tydligen ! förslitningsskador i framknäna också .som inte har uppkommit pga av olyckan.

Är det ärftligt ? eller bara fel träning?
Går det eller kommer någon att vilja avla på henne . ? Stammen är lindy lane- songcan.
Funderar på om det är kört för henne som tävlingshäst ,och att "rädda" henne som avelssto.

tack för svaren

Jag har pratat med vet på kliniken för att få veta lite mera "sanning "
Hon har tydligen ! förslitningsskador i framknäna också .som inte har uppkommit pga av olyckan.

Är det ärftligt ? eller bara fel träning?
Går det eller kommer någon att vilja avla på henne . ? Stammen är lindy lane- songcan.
Funderar på om det är kört för henne som tävlingshäst ,och att "rädda" henne som avelssto.

Stamm mässigt ja är det ärftligt nej tror det är PGA fel träning. Men rätt svårt att se utan att se hästen.

Stamm mässigt ja är det ärftligt nej tror det är PGA fel träning. Men rätt svårt att se utan att se hästen.

Så du kan se på en häst utanpå om den är söndertränad eller helt enkelt har dålig hållbarhet?
Intressant, varför sitter inte du med i avelsvärderingsnämnden?

Så du kan se på en häst utanpå om den är söndertränad eller helt enkelt har dålig hållbarhet?
Intressant, varför sitter inte du med i avelsvärderingsnämnden?

Gissa....

Och ja jag kan se till viss mån om en häst är södertränad eller inte. Och kan jag inte själv urskilja detta går jag till veterinär eller tittar vidare på en annan häst.

nu är hon opererad . Om 6 v så ska hon på återbesök.
Då kommer första dommen....

Chipfrakturer.. hade hon.

idag var vi på återbesök.

Och det såg inte bra ut.
Hon kommer bli ängla häst.. Enl vet var det inte ens ok att spara henne till avel ..eftersom det var en mycket dålig prognos.:cry:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"