Hur gör man en hemsida?

Sv: Hur gör man en hemsida?

har du varit inne och kollar på expage? för man slipper hålla på med sådant där som du pratar om, det är lixom bara att skriva in vad man vill skriva och sätta in bilder osv.

Expage är en sådan sida där man själv inte har någon som helst kontroll över hur man vill att det ska se ut. Man får "valfriheten" att välja bland mallar, men det är inte ett särskilt bra eller flexibelt "verktyg"... (+ säkert en massa reklam, men detta är bara det jag tror efter att ha sett framsidan)
Då är det mkt bättre att använda sig av en WYSIWYG-editor!

Här var en livlig diskussion. :p
Ville bara säga att jag lärde mig koda HTML när jag var ca 12 år och jag är helt självlärd. Det var lätt som en plätt att lära sig och jag vågar påstå att mina första hemsidor var betydligt snyggare än vad en geocities-sida (t.ex.) någonsin kan bli. ;)

Har man inte tiotusentals kronor att lägga ut på Dreamweaver tycker jag att det är lika bra att lära sig koda. För det är ett LÄTT kodspråk! Och det kan ibland vara svårare att lära sig hur wysiwyg-editorerna funkar än hur själva koden är strukturerad.. Själv provade jag t.ex. Frontpage ett tag, men förstod ingenting. Först när jag började använda CSS så fick jag en lättuppdaterad sida! :)

Men, men..
Smaken är som baken..
Och alla sätt att göra en hemsida är väl bra. Även om jag själv inte gärna besöker fulkodade hemsidor (de brukar inte ens funka i min webbläsare - Opera). ;)

Till trådskaparen.. Lite länktips:
www.webdesignskolan.se
http://www.tiger.se/sida.html
Men mitt bästa tips är att prova sig fram. Det är så jag har lärt mig!

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 669
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka