Hur göra med besök hos mvc?

C

chockad

Hur fungerar det med besöken på mvc? Jag arbetar heltid och antar att det lär få bli på arbetstid som besöken kommer ske. Det är väl inte så lyxigt som med ex. mammografi att man få gå på betald arbetstid?
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Min arbetsgivare gav mig betald ledighet, de klassade det som läkarbesök.:)
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Jag fick gå på arbetstid, inga problem. Försökte ändå att lägga tiden till lunchtime eller liknande.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Jag fick också gå på arbetstid men jag börjar inte förren kl 9 så jag försöker lägga besöken på morgonen. (min bm börjar redan kl 7)
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Gick på arbetstid, gjorde bara 3 besök innan jag fick HP + 2 st UL. Jag försökte få alla tider tidigt på morgonen eller vid frukosten och jag tror inte att jag stämplade ut när jag gick.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Det ser olika ut hos olika arbetsgivare. För mig (kommunal sektor) gäller att man har två betalda besök under graviditeten; resten fick jag ta på flex eller annan slags ledighet.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Jag antog att det ej ingår i arbetstiden så jag försökte få tider som passade mitt arbete bäst (är lärare så jag har ju viss "flex" med tiderna). Dock med barn nr 1 så jobbade den bm väldigt lite och det var alltid svårt att få tider så det var klurigt ibland. Föräldrakursen var helt omöjlig, den låg typ 10-12 måndagar så det förlorade jag en del arbetstid på. Nu med barn nr 2 så är jag fortfarande delvis f-ledig med första barnet och har lyckats få alla mvc-tider mina lediga dagar.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

I vår kommun finns det helgtider på MVC , Jag hade även någon tid 17, så det var inga problem.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

vi försöker få tider på morgonen så att det inte påverkar vårt arbete mer än nödvändigt! Behöver inte ta ledigt då vi båda sköter vår arbetstid rätt mkt själva... har faktiskt inte ens tänkt på det och frågat min arbetsgivare!! Men dom vet att jag går på det och har inte sagt nåt heller :)

Däremot så ligger ju föräldrakursen på eftermiddagen 14-1630 eller vad det nu var... så då får jag nog ta ledigt, tycker det är synd att föräldrakursen inte kan ligga på kvällen istället!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Min arbetsgivare gav mig betald ledighet, de klassade det som läkarbesök.:)

På mitt jobb får vi inte betalt den tid vi går iväg pga läkarbesök... om det inte är arbetsrelaterat då, och det har jag ju kanske liiiite svårt att få det till i det här fallet.. :angel: ? :D

Men det skulle vara intresannt att veta om man har "rätt" att få betalt den tid jag blir borta från jobbet för att besöka MVC?
Nu är jag ledig en del dagar i veckorna då jag har så långa arbetsdagar, så det löser sig nog i alla fall :D
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Jag antog att det ej ingår i arbetstiden så jag försökte få tider som passade mitt arbete bäst (är lärare så jag har ju viss "flex" med tiderna). Dock med barn nr 1 så jobbade den bm väldigt lite och det var alltid svårt att få tider så det var klurigt ibland. Föräldrakursen var helt omöjlig, den låg typ 10-12 måndagar så det förlorade jag en del arbetstid på. Nu med barn nr 2 så är jag fortfarande delvis f-ledig med första barnet och har lyckats få alla mvc-tider mina lediga dagar.

Om inte jag har helt fel så har man rätt till föräldrapenning under dessa kurser.
 
Sv: Hur göra med besök hos mvc?

Om inte jag har helt fel så har man rätt till föräldrapenning under dessa kurser.

Ja, det har man men jag tog aldrig ut någon. Tog "minus komp" och brukar ha "plus komp" i slutänden så jag låg minus ett tag innan jag hann jobba ikapp mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
807
Senast: Ramona
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 133
Senast: Liran
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp