hur gör ni vid jul??

Sv: hur gör ni vid jul??

Vi har också sagt att dom som vill är välkomna till oss, men vi lämnar inte gården.... Alla tyckte det var toppen för nu behövs det inte funderas hur allt skulle planeras. Vi kör med öppet hus för alla...:rofl:
 
Sv: hur gör ni vid jul??

Sen vi fick barn har vi alltid varit hemma, den som vill komma kommer annars stannar de hemma!
Våra barn är ju stora nu, den yngste är 12 år men de säger att det är skönt att veta att julen alltid är hemma.
Jag tror att vårt beslut har gjort det enklare för släkten också de vet att de får komma men kan åka nån annanstans också.
Till saken hör att jag älskar julen det är den enda högtid som vi firar, så jag vill göra jul.
 
Sv: hur gör ni vid jul??

Farmor och farfars problem är inte ert. Det är deras och det är ders val att vara skilda och att inte träffa varandra.

Ni bjuder vem ni vill, den som vill kommmer. That's it liksom.

Men att tro att barnbarn skall läka gamla tvister är optimistiskt.
 
Sv: hur gör ni vid jul??

Vi börjar morgonen i lugn och ro med att öppna julklappar under julgranen, sen äter vi gröt m.m. Vid 11 åker vi 4.5 mil till mina föräldrar, där vi äter middag och öppnar julklappar, kollar på Kalle Anka. Sen är det hem till djuren. Vid 19 tiden så är det farmor och farfar som gäller. Där blir julbord och ...julklappar. Dit kommer även tomten.
 
Sv: hur gör ni vid jul??

Jag tycker också att ni får bjuda hem allihopa och så får de själv bestämma om de vill vara med.
Jag har varit så bortskämd att jag alltid har firat jul med mina föräldrar och min släkt (vi är alltid hemma hos mina föräldrar i mitt föräldrahem). Under nuvarande och tidigare förhållanden har jag helt enkelt sagt att julafton firar jag hos mig och du är välkommen och de har snällt följt med. :p
Det blir alltid lite känsligt när man fått barn och vi har löst det så att vi far förbi sambons föräldrar:love: efter Kalle Anka (vi bor alla i samma stad) och önskar varandra god jul och sedan åker vi till mina föräldrar. Nu har sambon knappt firat jul med sina föräldrar så för honom var det ingen större förlust och de har två andra barn de firar med. Sedan tror jag att det blir mindre prestige i julfirandet när man ändå träffas så ofta som vi gör både med mina och sambons föräldrar.
Från och med nästa år blir det vi som har julafton (mina föräldrar planerar att sälja sitt hus) så då får de som är intresserade komma.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 194
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 519
Senast: cherie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 693
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp