Hur gjorde ni med hästen??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gjorde ni med hästen??

Jag red 4 dagar innan jag fick pojken. Men han kom 6 veckor för tidigt.
Med tösen så klev jag av 3 dagar innan jag skulle snittas. Gick inte upp mycket i vikt med någon av barnen.
 
Sv: Hur gjorde ni med hästen??

Lånar knapp..

Det verkar som det finns en individuell lösning för varje person och helt klart så är det en smula pyssligt att få ihop det. Jag var ute en sväng igår och det kändes hur bra som helst hoppas att det håller i sig i dag med.

Jag har haft en tjej med mig nu och hon verkar bra hon kan ta honom två dagar i veckan och en så länge så är ju det inga problem för mig att mocka och rida så jag får väll se hur länge det kommer att gå och om hon är villig att ta honom lite mer fram i vår, det lät inte helt omöjligt i alla fall :) . Sambo får dra sitt strå till stacken också så klart, jag menar det är ju hans barn också och jag kommer naturligtvis ställa upp för honom :angel: .

Sen så har jag kollat upp en tillridare som kan ta honom i april/maj, det kanske är ett annat alternativ.

Det känns dock lite skumt när en annan människa tar hans om pållen han såg ut som ett frågetecket och tittade förvånat på mig hela tiden. Det är ju skillnad i hur man uppträder och vissa saker från man väll förklara för tjejen hur jag tänker och brukar göra, men det är lite svårt man vill ju inte skämma bort henne... Imorgon ska hon med igen då får vi ta ett snack.

Tack för alla synpunkter och tips. För er som är i samma sits som mig, jag försöker hålla liv i råden en smula det skulle vara kul att se hur det går för er.

Maria (redan i v 26!! det går väldigt fort :crazy: svårt att fatta att jag ska bli mamma :crazy: :D :banana: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 881
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 752
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 389
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp