hur gick det för bebisen som hade bråttom ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsessfeminist

Trådstartare
Jag har tyvärr glömt användarnamnet. Men ni minns blivande mamman som tyckte det kändes skumt i magen på jobbet?

Jag har tänkt en del på henne - hur gick det? Väntade bebisen på rätt tid?

Någon som vet?

Sv: hur gick det för bebisen som hade bråttom ut?

Jag har också funderat mkt på henne. Kommer inte heller ihåg vad hon hette. Hoppas att allt gått bra. Någon som vet?

Tillis hette hon tror jag! Jag är också nyfiken på hur det gått.

Kan inte låta bli att undra om det gick åt skogen eftersom hon inte har varit inne här...Men man får hoppas att det inte gjorde det!

Precis rätt ameo. Men frågan är hur det går för henne nu? Har hon fått ännu eller. Snälla Tillis titta in här och tala om så vi får veta.

Här är jag!!
Ni är för söta som tänkt på mig och undrat hur allt har gått! :love:

Kan sammanfatta det hela som så här:
Efter jag var inne här sist mådde jag strålande tills det var dags för återbesök hos läkaren. De envisades med att de var tvungna att känna på livmodertappen - vilket gjorde att mina värkar satte igång efter ungefär ett dygn (vissa reagerar tydligen väldigt skarpt med att kroppens hormoner sätter igång förlossningen vid sådana här undersökningar). Inlagd på lasarettet igen i ungefär två veckor (var i v 31+ tror jag när jag kom in).
Fick sedan komma hem men fick inte vara uppe alls, utan endast ligga ner - även äta liggandes (därav har jag inte kunnat vara inne på datorn alls). Fick bricanyl hela tiden för att livmodern skulle hålla sig lugn.
Läkarna ville kolla mig igen efter en vecka men då lät jag dem inte känna på mig, utan de fick nöja sig med ultraljud nerifrån. De blev inte glada, men jag kände att en ny vända på lasarettet med mängder av mediciner var jag inte sugen på.

Hur eller hur lyckades jag hålla mig och bebben i schack tills förra måndagen - då föddes min underbara lilla dotter i vecka 38! :love:
Allt gick superbra och från första värken tills hon var ute tog det bara drygt 3 timmar! Men jag är inte förvånad över det, så bråttom som hon har haft hela tiden :D .

Tack snälla ni för att ni tänkt på oss hela den här tiden! Det värmer!

Kram
Tillis och mitt ännu odöpta lilla pyre

grattis, vilket tålamod du har, helt fantastiskt :bump:

må så gott och njut!!!!!!! av den lilla :love:

Åh vad skönt att allt har gått bra! Stora kramar till dig och bebis!!

Åååå, GRATTIS Då har storken kommit nu då. Ta vara på den här tiden, för den får du aldrig tillbaka. Vad vägde hon och hur lång var hon?

GRATTIS!!! Och vad skönt att allt gick bra till slut!

Ååååhhh mamma-hormonerna flödar och jag känner mig alldeles tårögd. Vad skönt att allt gick bra. Du vet, nu börjar livet :smirk:

GRATTIS! :bump: :bump: :bump:

Skönt att höra att det gick bra.

Grattis till er båda.

/ :banana:

Å, vad skönt att det gick bra! Grattis till pyret!

Vad roligt!

Grattis!

Hon var 51 cm lång och vägde 3460 gram, så hon var alldeles "normalstor", trots att hon var lite tidig (knappt tre veckor). :love:

Hon mår jättebra men är rätt så gul i hyn, så vi åker och kollar henne med jämna mellanrum så hon inte behöver solas. Ännu så länge är hon under "solgränsen" plus att hon äter och är pigg, så det känns skönt. Vi vill inte se mer av sjukhus nu på ett tag... :smirk:

Mvh Tillis

Jättegrattis!
Och vad skönt att allt är över och gick bra till slut.

Jag minns hur arg jag var på dig som inte tog smärtorna på allvar.
Nu känns det dock bra när allt gick så bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 835
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar