hur går jag till väga??

jea78

Trådstartare
Hej
jag ska förmodligen börja rida en travare som fortfarande tävlar i trav.. ska försöka få honom mer mjuk och elastisk.. så småning kunna gå i form och bära sig så bra han kan...men som sagt han kommer fortfarande att tävla under tiden..och gå snabbjobb.
så nu vill jag ha smarta tipps om hur jag ska gå till väga.. han är riden mycket i skogen och gallop tränad i djupsand..
han har lite svårt att skritta i början .. taktar gärna..

om denna tråd ligger fel så ber jag om ursäkt.. men jag tänkte ju att det är i dressyr den ska ligga efter som det är det vi ska börja träna på :D

Tack på förhand Jea

Sv: hur går jag till väga??

Gå in på ridtravare.com
Det är en egen sida för ridtravare. Där finns det många duktiga tjejer som garanterat med glädje kommer ge dih en drös med användbara tips :-)

Sv: hur går jag till väga??

Rid på volter och få hästen att skritta sakta så att den slutar att takta. Få hästen att böja sig i hals och kropp och sänka huvud och hals. Så fort man rakställer en travare innan de lärt sig hur man vill att de ska jobba så höjer de genast huvudet. Så mycket böjda spår och böjd häst. Och att rida sakta så hästen lär sig att bära sig. Låt den inte dra i väg. Och du kanske måste vänta med traven tills skritten fungerar. Men travarna är oftast väldigt lättlärda. De lär sig fort. Rid även böjd rakt fram. Öppna och sluta är sen mycket bra övningar.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 516
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 415
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 048
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund