Hur går det för era 07:or?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare horsewhisper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 122
  • Visningar Visningar 74 584
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

Nu har vi anmält oss... (eh... du har! tillägger Tuva) till ettårs-premieringen på Strömsholm:eek::bump:
Ska bli så spännande, och LÄSKIGT och jättekul!!

Så nu måste vi träna!

Appropå det någon skrev, så är min lilla tös inte alls motiverad jämt.
Visst, hon vill alltid göra saker - men vilka saker det är, framgår inte alltid.
Ibland gör man visst rätt saker, men ibland blir det bara fel fel FEEL!! :rofl: man är en hopplös mamma emellanåt.

För övrigt är allt bra med oss, ja, i stort sett iallafall.
Nästa vecka har jag semester, så då kan vi ta tag i träningen på allvar.

Tips mottages tacksamt :laugh: kanske någon mer som ska dit!?!?! :idea:

Den här veckan har allt dock bara funkat! :love:

Och så har det fortsatt hela juli ut också! :love: :bow:

Lotta har för det mesta fått ta det lugnt, men med inslag av hovskötsel, borstning och flugsprayattacker och hon verkar ha trivts mycket bra med det, för när jag tog in henne i lördags så skötte hon sig exemplariskt! Duktig tjej! :love:

Vad roligt med premiering!

Min häst ska visas i Bollnäs den 30 augusti och har fått börja träna på att visa upp sig med en unghästtränare då dottern i familjen som gör det i vanliga fall är iväg på tävlingar just den helgen.

Inte ens en månad kvar tills jag får hem honom nu :banana:

Fick lite nya bilder på lilleman med tränaren... han har vuxit! :)

tn_P8042013.JPG

tn_Unghingstarna%20006.jpg

tn_Unghingstarna%20011.jpg

min 07:a longerar jag i skritt, trav och galopp och tömkör. Träns har vi haft på sen i maj utan problem. Fötterna lyfter vi utan problem. Spolad med slang utan större problem. Har haft sadel på sej en gång för att se hur hon reagerade. Ska köras in i slutet av august början av september. (allt beror på min gravidmage)
Går med mamma i hagen men de har varit i från varandra i 6 månader innan de träffades igen så det är inget större problem.

vad har era halvblods -07or för täckes storlek ?
ungefär då ;)

Dessvärre är han egentligen inte svår att hålla i vikt... det var på hingstbetet som han rasade:cry: Men nu börjar det ta sig riktigt bra:) Han är e: Marwin 942, u: Athena - Anart.
En sak till som påverkar tror jag är storleken - han är idag ca 160 cm hög och för att svara på ovanståendes inlägg så provade jag ett täcke på 145 för ett tag sedan och det låg utmärkt på längden men dock på tok för "hängigt" på bredden... (inte så konstigt kanske)

Kan ju bjuda på två något photoshopade bilder på den lilla älsklingen också....
tackjuli2.jpg

Attack och polaren Busen

tackjuli3.jpg

Så, vad har vi gjort den sista tiden då...
Vi provade att löshoppa förra veckan, det gick jättebra - Attack fattade precis vad han skulle göra och jag behövde bara stå och titta på. Han hoppar frivilligt och verkar tycka det är superkul.
Sen tog vi en långpromenad och gick ner till sjön där han för första gången fick prova på att bada. Även det gick riktigt bra - det var kul att plaska med hovarna i vattnet, men inte lika kul för matte när det kom hästbajs flytande:rofl:
Annars är det fortfarande lugn och ro och sommarbete soom gäller för min lilla åring.

vad har era halvblods -07or för täckes storlek ?
ungefär då ;)

Lillan har 125 på sitt regntäcke men det verkar som att vi får byta till minst 135 snart :laugh: Tror att hon blir aningens kort i ryggen med långa långa ben som vuxen :) - Redan nu högställd med vacker hals :)

kl

Bidrar med min 07a...
Planerar att visa min lille hblhingst på rådgivande i november. Ska bli spännande att se om han har hållit "formen" från fölmönstringen (48 p). Ska börja tränsvänja snart.
Jag tycker såklart att han är jättefin :D, men hans temperament slår verkligen det mesta och jag blir förundrad över hur man kan vara så lätthanterlig och SNÄLL. Går på lösdrift i vanliga fall men blev skadad i våras och har varit några vändor på klinik (går på trailern som ingenting) plus stått uppstallad här hemma och gått själv i mindre hage, stått själv i stallet och lämnat flocken själv, helt problemfritt!:love:
080730.jpg

Min Amazing har börjat med att hon vill bli torkad om munnen när hon har ätit! :D Visst vet jag att min häst skulle bli en bortskämd prinsesshäst men det tar nästan priset! :angel:

Tråkigt att du tycker att jag frågar dumma frågor. Men jag kommer fortsätta att fråga dem, så jag förstår varför andra människor gör annorlunda än mig. Hur skall jag annars veta om jag skall fortsätta som jag gör eller ändra mitt beteende.

Personligen ser jag ingen anledning att ha täcke på en ettåring, och därför måste jag ju fråga varför andra anser att de skall ha det. Nu vet jag varför. :grin:

Tråkigt att du tycker att jag frågar dumma frågor. Men jag kommer fortsätta att fråga dem, så jag förstår varför andra människor gör annorlunda än mig. Hur skall jag annars veta om jag skall fortsätta som jag gör eller ändra mitt beteende.

Personligen ser jag ingen anledning att ha täcke på en ettåring, och därför måste jag ju fråga varför andra anser att de skall ha det. Nu vet jag varför. :grin:

Var inte meningen att dumförklara dig på nått sätt! *förlåt* men jag är bara så trött på folk som undrar varför man ha täcke på sina hästar när det regnar. För att skydda dem mot regnet är ju då vad jag trodde att alla tänkte!

Undrar samma sak till dig, varför har du täcke till din ettåring? :confused:

Jag tänkte mer till vintern, vi har inte alltid så trevliga vintrar i skåne, de kan va kallt, va isande vind + snöslask, jag sätter då hellre ett täcke på än att jag tar in.
Samma om dom skulle gå ute i regn/snöslask utan täcke & kommer in så vill jag kunna lägga ett fleecetäcke på så torkar dom snabbare .

Under våren/sommaren/hösten så går alla 1åringar på betet utan täcke & skulle inte ha en tanke på att sätta på ett .

:)

Jag håller med. Min lilla fick gå med täcke i vintras, tyvärr. Hela hon skakade :crazy:. Men inte ens hon fryser trots 10 grader och stadigt regn som det är här nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Tillbaka