Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.

jessivega

Trådstartare
Först ut då :D

Fick hem min kille förra helgen och han stegade ju rakt på släpet lika lungt som innan. stog 1.5 timme på släp lika lungt.
har gått nån promenad med honom bara för o kolla lite på omgivningen.
han har ju fått flytta till gården som vi ska bo på. står där nu med en kompis och trivs som fisken i vattnet. ska bli så skönt o ha honom utanför dörren :laugh:

Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Skönt att ha dem hemma, skulle inte klara mig utan dem, emn nu i venter ser det ut som om en får stå borta men lillan står hemma iaf.

Hade henne som handhäst för första gången idag. Gick Jätte bra, det enda som krockade lite var att hon var pigg o jag tänkte att Izaar kunde hålla sig lugn o hålla henne lugnare, men icke, han smittades av så helt plötsligt var det jag o två "unghästar" på ridtur i jakt tider, men det gick så bra, tom i trav, snåriga skogar o allt, så stolt!
Sen har jag mätt henne idag, hon har blitt 140 cm stor!

kl.

Gör en liten kråka här för att hitta tillbaka till tråden.

Jag har inte sett min lille på några dagar men jag antar att han ser ut som han gjorde innan jag åkte, dvs som en krigshjälte med en massa bitmärken över hela kroppen:)

Sv: 07:ornas tråd returns!

Nu har jag mätt lillen igen efter att ha varit hemma från betet 1 månad. Han är nu 154 fram och 158 bak. Så det artar sig :laugh: Trodde nästan att han knapp skulle nå 160 gränsen men det gör han nog, 164-166 cm är alldeles lagom för mig ;)

Har prata med veterinärne idag igen, och hon tyckte vi skulle åka in till en klink och få han undersökt och ultraljudad för att se så där inte sitter något kvar i såret, eftersom han inte svarar på penselinet denna gången heller. Så på onsdag bär det av till bollerup för undersökning!

O min åring har nu i eftermiddag skadat sig - igen...:crazy: Hon har fått in ett vast föremål vid leden men sålänge tempen inte höjs så väntar vi med Strömsholmsresa. Vi är dock i beredskap och tempar henne flera ggr i timmen. Usch säger jag.

För er som inte vet så är hon JÄMT skadad eller sjuk, under hennes levnadsår så har vi haft över 30 veterinärbesök. Min stackars lilla skrutta.

IMGP7468psp.jpg

Usch vad tråkigt.

Hon såg verkligen trevlig ut, är hon stor? Tycker alla åringar ser så stora ut om man jämnför med min.

Ja det är trist. Nej hon är inte så stor, ca 155 i manken men ger inget stort intryck alls då hon är så ädel och flickig. Vad har du för nån och hur stor är den då?

Igår va Amazings uppfödare ute och hälsade på :) Hon var mycket nöjd med hur hennes lilla flicka har tagit sig! :love:

Jag har en liten pojk som är e. Flaneur -klaliber. Han är ungefär 152 i framkant, men väldigt överbyggd. Har bara gamla kort men jag får väl ladda kameran och ta med mig den nån dag till stallet.

Fin var hon iaf:)

Idag va vi i bollerup och dom titta på såret, dom tog ultraljud och de vissa sig att där sitter en pinne kvar som var 2x7cm stor. :crazy: och den har han haft där i tre veckor stackarn.
Så vi fick åka med han till helsingborg ikväll sen blir det operation imorgon bit, så nu håller jag tummarna på att allt kommer gå bra och att jag kan få hem min lilla imorgon kvälls som det är planerat! :)

Men så hemskt!

Den stackarn måste ju haft ont. Fast vissa individer är ju tåligare än andra.

Hoppas att han blir ok fort nu när pinnen opereras ut!

Oj, det var många veterinärbesök.:eek:

Jag ska inte klaga som bara haft veterinär ute två ggr i sommar.

Våran Lanzelot är ungefär lika stor som din. Och vi gissar på att han stannar på 166 cm. Det är ju lagom tycker jag.
Han är lika ädel som din och ser flickaktig ut fastän han är kille. Härom dagen hade han gjort sig fin i hagen, grimman som diadem och ett litet klöveblad i luggen:

DSC00171.jpg

DSC00173.jpg

Vad jag gillar den hästen! :love: Alltid lika roligt att läsa dina texter om honom och hans vänner :bow::bow:

Tack!

Det gör jag med. Han är verkligen... eh... skojjig.

Och så är han ju så söt och snäll och pussig. Det har han varit sen han föddes. Trots att jag slängde honom i backen. Vi skulle hjälpa honom att stå upp och när vi fått upp honom så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med honom så jag välte bara ner honom i halmen.:o Det är synd om mina hästar. (Och det finns på film, lyckligtvis inte digital:p )

Min lilla Zelma börjar faktiskt arta sig med, när jag fick hem henne i mars trodde jag aldrig att det skulle bli häst av henne. hon var bara 145cm hög, bedrövligt mager och näst intill helt ohanterad.
men nu är hon hela 157cm hög och börjar bli både vacker och lydig.

maj
zelma_sommarbete_1210271681_8762092.jpg

nu:
dsc00944_19816457.jpg

dsc00947_19816529.jpg

dsc00949_19816593.jpg

Operartionen gick bra, det var en stor bit pinne som var ganska vas i båda ändarna. Så nu är han sydd och har drenag ut från såret, han ska stanna i helsingborg över helgen iaf så att de slutar vara så mycket. Men han blev glad att se mig idag! Var och hämta hem hans mamma blir lite långtråkigt för henne att stå där hela helgen.

Så nu kommer han nog äntligen bli bra! :) stackaren måste haft ont!

Efter att endast ha smygit lite i kulisserna ett tag så tänkte jag också vara med här i 07-gänget :)
Min 07:a heter Amarone o är e: Nactus-Asterix. Har fött upp henne själv och hon är hela familjens prinsessa :love:
Satt o kollade igenom datorn för o se om jag hade några nya bilder, men det var visst lite dåligt med det. Istället hittade jag världens underbaraste film som min syster klippt ihop, värmer i hela kroppen när jag ser den!!

http://s169.photobucket.com/albums/u204/Marvellous_2007/?action=view&current=AMARONE.flv

Ska dock ut o fota lite i helgen så att ni får se lite nya bilder också!

Amarone har från första stund varit otroligt sällskaplig o litar på människor till 100%. Hon går fint i grimskaftet, lyfter hovarna bra, går rakt in i transporten. Så mycket mer har vi inte hunnit, men har börjat promenera lie med henne för att så småningom börja tömköra lite.
Hon kom hem från betet för ca två veckor sedan, har varit iväg hela sommaren, busat o haft det skönt. Dock tycker hon nog att sällskapet här hemma är lite tråkigt, bara två "tanter".. :grin: Hon har blivit betydligt busigare o livligare nu efter betet, och testar gränserna lite då o då.. :angel:
Men hon tar tillrättavisningar bra som tur är!
Hon är minsann ingen liten plutt längre, skulle väl tippa på att hon är ca 155-158 i mankhöjd. Vad fort de växer!! Ska mäta henne ordentligt i helgen också, så att jag vet mer exakt!

Vad roligt det är och vara med helt från början!! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka