Sv: Hur går det för era -05'or #8
*kl*
Jag har ju ett jämnårigt halvsyskon (samma pappa) till Myggans "Ove".
Det lustiga är att de inte är särskilt lika varandra
och ändå är lite lika...
Olika i storlek, färg och typ (min är STOR på alla ledder, kanske inte ser så ut på filmen men så är jag nästan 180 lång också medan Magda är liten och nätt i jämförelse) men har en viss likhet i sin mjukhet tycker jag?
Kanske kommer det av pappa som också ser ut att vara mjuk?
Nåväl, här är film på min sötnos:
http://www.ladykandar.se/Kandar_091031.wmv
Vi är på träning och vad vi tränar på är följande:
Filmsnutt 1 visar trav på volten. Här försöker vi först hitta böjning i sidan ("undan för inner lår") och när vi hittat det, ställa i nacken. Det blev ett härligt "stäm" i Kandar när vi hittade läget med både böjning och ställning och fick dem balanserade, men det var helt klart inte alldeles lätt!
Jag tycker det syns rätt väl hur jag i hörnet vid tränaren böjer i kroppen och hur sedan ställningen kommer på...
Filmsnutt 2 visar galopp på volten. Här kan man också se samma övning som i "Filmsnutt 1", dvs böj och sedan ställ, strax innan fattningen!
Galoppen är rätt stor och valpig och jag försöker främst få undan Kandar för innerlår (dvs inte falla in) och hitta en bra takt och ett bra tempo... Med blandat resultat!
Filmsnutt 3 är en så kallad "bebis-öppna" som vi precis börjat introducera lite. Tanken är att innerbak ska träda in lite under kroppen, inte full tvärning utan "inner bak mellan frambenen" är lagom (och lite stolt är jag över att det är ungefär där jag lägger henne trots att vi inte har en enda spegel att rida efter). Böjningen är ju inte alls på den nivån som krävs för att rida en skola, men det är ju mest en "inlärningsövning" detta och inget som ska visas på tävling.
Filmsnutt 4 börjar med en travigångsättning från skritt som inte alls skulle vara med och som jag inte begriper hur den lurat sig in där (är från början av passet?!) men sedan kommer en "bebis-skänkelvikning" och efter det nedtravning under lättridning.