Sv: Hur går det för era -05'or #7
Mazarinen: Tycker du är grym som inte gräver ner dig i förlusten utan ser det som en träningsmöjlighet i stället. Jag är bäst på att tycka hela världen är värdelös när något sånt där händer, även om jag vet att sånt händer ibland.
Tack så 'mycket. Mycket tack vare att jag har den bästa hopptränaren som är väldigt noggrann även med den mentala träningen, och allting som hör till där.
Jag ser det inte heller som en förlust utan Cesar är en erfarenhet rikare, ett steg på vägen, det var hans första framridning och framhoppning med en massa andra hästar samtidigt, och det skötte han jättebra.
Haha jag är mest glad över att Beppe hoppar så bra så att han gör det svårt för matte att sitta kvar
Och sedan att han inte bockade en enda gång trotts, det allt som hände på framhoppningen, för bara några månader sedan hade han bockat av mej redan vid uppsittningen.
Det gäller att se allt det positiva och tänka på alla små framsteg som våra små älsklingar gör. Jag vet att Cesar kan, vi var ju förfasen på kvaliten och hoppade hela banan där alla bedömningar. Det var bara en sämre dag, och Cesar blev spänd efter framhoppningen.
Sedan hade jag ju inga höga förväntningar, jag åkte dit och sa att om det inte kändes bra så skulle jag stryka mej, nu är jag dock lika envis som vanligt så jag gick in på banan även fast han hoppade mej ur sadeln hela tiden.
Men inne på banan såg jag det bara som träning.
Jag vill inte lägga någon stor press på Cesar nu, han har precis fyllt 4 år, och är lite efter pga. att han har växt mycket, och tidigare varit svår i ridningen. Så än så länge är det inga tävlingar utan allting är bara träning och utbildning, han är en sådan positiv och fin häst, så han kommer bli kanon i framtiden, men än så länge är han bara en gigantisk bäbis, som behöver mer träning och komma ut mer
Ska faktiskt åka tillbaka till det där stället imorgon och hoppträna med Cesar. Det är där jag brukar hoppträna varannan vecka, men Cesar hade tyvärr inte varit där tidigare, Men imorgon ska han minsann få hoppa mer än ett hinder inne i ridhuse