Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Fick höra nyheten idag, ska självklart kolla! Vad roligt!! :bump: Titta, där ser du att hon inte är galen, då skulle de ju aldrig ta med henne på det sättet.
Har du förresten ridit henne hemma hos OS nu? Man är ju så nyfiken :D

anni: Tränaren är utbytt, är nu med på ny träning i byn (i helt splajjans nytt ridhus) from. 30 sept. Träning varannan vecka. Så jag hoppar själv de veckorna det inte är träning. Då kan vi öva det vi övade på träningen innan tänkte jag.

Ska anmäla mig till den 8 nov och kanske till klubbmästerskapen i dressyr i slutet på oktober. Bara för att han ska få se sig omkring lite. Men det sista datumet är bara kanske. Beror lite på hur träningen går :)

Sedan är ju jakten i början på november. Det är mycket nu!

*kl*
Tänkte hoppa in i er tråd då jag precis har skaffat mig ett sto f-05! :bump:
Importerad från Tyskland och är e. Adlantico As - Drosselklang. Tanken är att hon ska bli min hopphäst.
A007.jpg

A019.jpg

*kl*
Phigalle har blivit super pigg! Igår var vi på en två timmars skogstur med lite klättring och han var pigg och framåt när vi tom kom hem. Under klättringen var han helgalen bockade i upp och nedförsbackarna och galopperade och bockade i nerför. Försöker lugna honom och skritta honom i backarna men han var helgalen. Idag red jag en sväng hemma på min gräsridbana men när vi kom till traven skulle han bara rusa och bocka så jag tog fram longeringslinan då så fort den kom på så prängde han ivägg i galopp och galopperade sej svettig i båda varven men inte var han trött för det utan lika pigg och extremt full av energi. Han har varit så senaste veckan. Riden lektion måndags,lugnt tisdags och vila ons,tors,fre. Han var pigg även i måndags. Har suttit kvar än så länge som tur är!

sikken söt :-)

du är välkommen in i tråden :-)!

KL

kommer ni klippa era hästar i höst?
om isåfall när och hur mkt?

min går ju fortfarande på bete men ska in i veckan (mina föräldrars hästar går ute två veckor till typ).
jag ska klippa honom hade jag tänkt, men väntar nog tills om 2 veckor. blir helklippning.
förra året klippte jag honom (halv) typ vid den här tiden och det var lite för tidigt kände jag. så nu väntar jag lite extra :)

det som är trist är ju att han blir grå istället för gulbrun när han är rakad :(
men det behövs verkligen för han har päls som en islandshäst.

Jag tänker klippa min i år för första gången. Dock väntar jag ganska länge till. Han får inte så mycket vinterpäls men känner jag att den stör när vi tränar och han svettas så åker den då. Klipper hela hästen minus under sadeln tror jag. Men min är känslig för sadelknutor när han svettats mycket, så eg. kanske det blir bättre utan päls?

Werze såg henne i tidningen, och OS's ass :p Haha, supersöt var hon! Vad klyftigt av dem att börja från början med henne igen.

Jag har fått ett till datum att sikta på nu. Klubbmästerskap i dressyr 24/10. Har bara som krav att han ska kunna ridas på framridningen koncentrerat och komma in på banan utan att dö av rädsla för dommarbord och staket.

Jag helklippte min tjej i måndags och då hade hon visserligen inte hunnit sätta jätte mycket päls men det märks en stor skillnad vid ridning! Nu blir hon inte alls svettig och helt plötsligt är energin tillbaka, vet inte om det beror på klippningen eller om hon bara har hittat motivationen igen. För nu bjuder hon på diverse avancerade skolor ovan mark och jag har fyllt sjå att klamra mig fast i sadeln! :D

Jättefin häst, underbar bläs. :love: Vad har hon hunnit göra innan och var det du som importerade henne själv?

Så din har också fått försenade vårkänslor? Höstkänslor kanske? Jag har inte en ritt längre som inte innehåller nån form av brall. Men det är rätt kul :)

Werze såg henne i tidningen, och OS's ass :p Haha, supersöt var hon! Vad klyftigt av dem att börja från början med henne igen.

Hehe, ja, det också! Dubbelchock var det:o.:D

Kul ni alla har det som rider...denna veckan ska jag vara kamikazepilot tänkte jag. Skam den som ger sig. Får nog ta något lugnande innan bara:crazy:.

Frasse var på sin allra första 2-dagars träning i helgen. Körträning för KG Svensson.
Jag svävar fortfarande på moln efter all beröm vi fick (framförallt hästen)..
:love: :love:
Hoppas ni kan se bilderna, har bara tagit länkadressen från Facebook.

Lyckades till och med knipsa ett riktigt bra foto på snyggingen där han står i gästboxen och blickar ut över den okända stallplanen (de höll på att lunchfodra de andra hästarna och sådant är ju alltid intressant ;) )

10132_166378864553_628789553_3620952_3674545_n.jpg

Skickar in en bild till från själva träningen... Florenzo framför vagnen, mig på kuskbocken och KG på maratonbrädan:
10132_165786244553_628789553_3612651_41756_n.jpg

Sådan var min med för ett par månader sen, bockade och höll på och var helt wild & crazy!
Men du gör nog samma "fel" som jag gjorde, du rider för lite han får alldeless för mycket vila om han brukar vila 3 dagar irad.
Nu rider jag fyra dagar och det är då 2 ordentliga pass på banan, och två ute i skogen och ibland så byter vi och lägger in longering istället för ridning på banan.
Och känns han trött den fjärde dagen så är det bara en lungn runda, med mest skritt.

Och nu har jag en helt annan häst! Han flyger inte i luften för allt, stressar inte upp sig alls så som innan och är riktigt trevlig att både rida och sköta!!

Bifogar länk till pixbox, med lite blandade bilder på honom. (hoppas bara att det funkar).

http://www.pixbox.se/alb_show_id1120629_page0.html

Även jag har en unghäst fullproppad av höstkänslor :angel:

Gäller att hålla i sej och vara beredd hela tiden nu när jag rider. Longerar honom som vanligt innan ridpassen och då far han runt i luften och bockar och sparkar bakut och gör små pip. Sköter sej dock fortfarande bra när jag sitter på, det blir lite bockande ibland, men då är det i farten, så det är lugnt.

Han blev även masserad i fredags, och var tydligen väldigt fin, men hade lite spänningar i vänster sidan som hon masserade bort och sådär, så han kanske känner sej ännu mjukare i kroppen nu också, haha :D

har även anmält Cesar till den första riktiga tävlingen nu, i början av oktober är den, det blir en 90 clear round.

Hon har inte gjort så mycket innan, men hon är grundriden och har börjat hoppa lite enklare banor. :)
Nej, jag har inte själv importerat henne, utan jag hittade henne i ett försäljningsstall här i Skåne som förmedlade henne.

Vilken snygging!! *vissla*, ser verkligen jättefin ut framför vagnen! Duktiga ni är!

Idag red jag min häst ute i naturen men med mkt arbete genom tempoväxlingar. Höll oss på en grusväg som vi jobbade fram och tillbaka på. Han flög fram i superfin trav och jag satt ner. När han väl bär sig så, då kan man få igenom ställningen till höger som annars är så svår, bara genom att lägga till skänkeln lite lite. Precis som att farten underlättar för honom.

Imorgon ska vi träna dressyr, så jag hoppas dagens lösgörande arbete gör det lättare för oss imorgon :)

är det bara min som inte sprallar och håller på :p

önskar att han gjorde det ibland haha det är ju lite roligt. nej men jag ska inte klaga över att han är snäll :D

igår var vi ut och galopperade barbacka över stuppåkern tillsammans i kvällssolen. helt underbart!
vi mötte tre hagkompisar som kom tillbaka från ridtur och skulle hemåt, varav den ena är hans bästis. där satt jag barbacka på min lilla 4-åring och man skulle ju kunna tro att det är blandat med livsfara.
nej men lilla dörren bryr sig inte ett skvatt att dom sticker hemåt och vi fortstätter vidare över stubbåkern ensamma :love:

jag är bara lite stolt över psyket på honom :)
fast som sagt, lite bus och brall skulle vara kul ändå.

nu är vi efteranmälda till en LC:1, lokal, på söndag! den är väldigt nära hemifrån (20 min) så det blir bra.

Nope min är seg som tusan, så hon fodras på med havre, tror hon är inne i växtperioden nu, hon är mest trött och seg. Så här sprallas inget än iaf :D

Vad skönt att det inte är bara han som är sådan nu. Dock var han mkt lugnare idag. Vi har som sagt börjat på ridskola på måndagar och idag var det tredje gången för oss. Skötte sej bra men problem med att fatta höger galopp + att han tjurar och sparar bakut mot dom andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 245
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama