Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går det för er?
Jo vars allt har gått bra fram tills vårt "lilla" nederlag härom dagen...
Hur stora är era åringar?
Mitt halvblodssto Guardian Angel (Guardi) ligger på ca 159 cm i mankhöjd .
Hur mycket sysselsätter ni småtttingarna?
När jag köpte henne (februari 06) var hon i princip ohanterad. Har lärt oss at ta på grimma, bli ledd, att acceptera att bli berörd och borstad, lyfta hovar, ha på benskydd, schabrak, täcke, plast över kroppen , stå uppbunden i gången m.m. I våras lastränade vi en massa med gott resultat. Hon var livrädd i början, i slutet gick hon in utan att blinka! Hon fick vila från denna träning över hela sommaren.
Nu i höstas har vi lastat och åkt ett par gånger. För ett par dagar sedan var vi på besök på vet.kliniken (för andra gången). Det gick bra och lasta och åka dit. Att lasta efter besöket var värre... Hon ville helt enkelt inte gå in och visade detta tydligt genom att stå på bakbenen och slänga iväg sparkar mot mig. Jag (och de andra hästägarna vid kliniken) tolkade hennes beteende som trots snarare än rädsla. När vi väl fått in henne i transporten stod hon lugnt och åt sitt hö... Usch, får väl vara beredd att "ta i med hårdhandskarna" allterftersom hon börjar testa mer och mer .
Och vad är framtidsplanern
En bästa vän att umgås med i skog och mark samt på dressyrbanan!
Det stora problemet som nu är är väl att jag inte kan lämna henne ensam i stallet för att ut och rida med honom.
(om någon ser att jag räknat fel får ni gärna rätta mig... Har räknat höjden*1.1, vilket borde vara rätt.)
Därför att hon kom till mig för en vecka sen och har inte varit inne i stallet själv innan. Nu är allt nytt så jag vill helt enkelt inte lämna henne där utan en massa träning på detta först. Dessuom är jag gravid i 5 månaden och haft en del problem med ridningen redan så lär det inte bli så mycket sånnt de närmsta månaderna. Vara själv i stallet måste hon träna på men vi hinner nog inte bli "färdiga" med detta innan jag är för tjock helt enkelt. Därav kommer jag antagligen inte kunna rida ut innan våren...