Hur gamla var ni när

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var ni när

Statistik är kul! :)

Joooo, faktiskt! :D

Själv är jag förstås väldans o-norrländsk :angel: , så jag sabbar också statistiken (24 år var jag ju...)

I alla fall var det ju förvånansvärt många unga mammor i din tråd.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag är 30 år och fick mina första barn i april i år. Det känns helt perfekt! Anledningen till att det blev nu, var helt enkelt att jag träffat rätt pappa nu! :)

/Timsetim
 
Sv: Hur gamla var ni när

Just ikväll startade jag för tidigt och slutade för sent!
Fick första vid 23 år, hon har precis börjat bli lite fason på efter puberteten, nu är mellanbror högst pubertal, lillebror är i förpuberteten och mamma är på väg att bli vansinnig.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Oj - så det är en av de dagarna... :crazy:

Dax för lite klichéer?

" Efter regn kommer solsken..."
" I morgon är en annan dag..."

... fyll på listan själv!

Hjälpte det?! :D :devil:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Inte ett dugg:devil: men nu tar jag min Mats ur skolan och går i säng och gud nåde den pubertetsunge som tilltalar mig efter det:devil:
 
Sv: Hur gamla var ni när

jag skulle kunna tänka mig barn snart. Dock känns det inte schysst att ge barnet en fattig studentuppväxt. Mina ungar ska växa upp i ett hus med djur och mycket liv i. Inte i en student-tvåa med skraltig ekonomi.
Men vi får väl se hur det blir :angel:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Buke = norrlands inland!

Roade mig med att räkna ut medelåldern för förstföderskorna på denna tråd och den hamnade mycket lågt: 25.47 år.

Hörde på TV häromdagen att snittet i Sverige för kvinnor ligger på 29-30 år, i stockholmsregionen på 35 år och i mindre orter i norrlands inland på 25 år.

Ja, vad ska man säga... Några teorier? Många norrlänningar här? :-)

Eller kanske så också att vi som är äldre och ännu inte fått barn inte svarat... ;) Frågan var ju hur gamla ni var...

Jag har inte barn ännu och är 37 fyllda. Så jag lär ju höja statistiken (hoppas jag!)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 21 år när jag dick min dotter. Har alltid velat ha barn,men kände just då att det var rätt att skaffa ett. Nu är min dotter 4 år och ja får se när det andra barnet kommer.
 
Sv: Hur gamla var ni när

jag var 23 nä rjag fick min första hon blir ett år på fredag:love: och vi har börjat planera för bebi nr 2:)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 26 (nästan 27 ) när jag fick min lille. Fast han var planerad två år tidigare men då kom det ingen. Är nu 28 och vi jobbar på ett syskon. Hoppas bara att det inte ta lika lång tid.
I Sverige har jag inga jämngamla vänner som har barn. Verkar som om alla väntar på att få bättre ekonomi. Här på Island har nästan alla min vänner ett eller flera barn. Så här var jag rellativt gammal när jag fick mitt första.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag fick min dotter när jag var 21 år!
Nu är hon snart 8 år o lika hästgalen som jag, vi delar även många andra intressen, så därför känns det inte så bra att "börja" om med en ny bebis. Allt är så bekvämt nu...haha
Jag ville ha ett till barn när dottern var typ 3år men det vart inget då. Har alltid tänkt mig två barn o har svårt att tänka mig som äldre med bara ett så jag är verkligen förvirrad över detta! Men som sagt, vi har det ju så bra jag o min tjej!!
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 30 år och Mannen 29. Vi hade varit tillsammans/bott ihop i 4 år när vi bestämde oss för att nu var det dax. Det tog 1,5 år innan Tom tittade ut! Och nu är tvåan snart ute ochså:)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 21år när jag fick min första och det var planerat.1 år och 3 månader senare fick jag mitt andra barn som också var planerat.Nu är jag snart 27 år och skulle vilja ha en liten till.:)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 20 när jag fick min älskade Adrian, 4år :love:
och för snart 3 månader sen blev han storebror
till vår underbara Celma :love:

Så 20år första gången och 24 idag.
Det har väl varit både på gott o ont.
Dålig ekonomi men vände man bara på slantarna 3 ggr så gick det också :angel:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag fick barn ett par månader innan jag fyllde 19, hon var oplanerad men välkommen!:love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

hej jag var 24 år när emma kom och hon var planerad . vi hade bara varit tillsammans i 6 mån sen kom emma och jag är nu 25 och har alltid sagt att jag ska ha barn innan 25 och det blev det . vi älskar vår emma :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag hade ganska nyligen fyllt 20 år. Vikke var absolut inte planerad, men nu är han mitt allt. Jag skulle inte välja att vänta om jag kunde spola tillbaka bandet, vi kan ge Vikke en ekonomiskt trygg uppväxt och vi är världens bästa föräldrar till honom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 849
Senast: Amha
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 952
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp