Hur gamla var ni när

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var ni när

Kommer bebisen när den är beräknad, i mitten av november i år så har jag hunnit fylla 24 år.
Är mitt och makens första barn och han är 32 år.

Ville ha barn innan jag blev 25 och det verkar iallafall slå in.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag ska föda på måndag, och fyllde 20 år denna sommar.

Blir det syskon överhuvudtaget så kommer det att bli relativt tätt, just för att jag vill ha mitt "gjort" på en gång så att säga.
 
Sv: Hur gamla var ni när

-lån-

Det var lite spridda skurar, kul att höra runt lite. Själv är jag ännu barnlös och är 28 år.. Men tankarna börjar komma ;)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Mina kom när jag var 25 (fyllde 26 om 10 dagar), 28,
32 och 35. Glad att jag startade så pass tidigt och
hann med ett gäng!
 
Sv: Hur gamla var ni när

Fick första i fjol, strax innan jag fyllde 29. Försökte få barn tidigare, fast är i backspegeln MYCKET glad att jag och fd sambon inte fick till några, utan att det "krävdes" sambobyte för att få bulle i ugnen.

Jenny
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag kommer vara 30 år när bönan trillar ut. Jag har alltid sagt att jag vill bli en ung mamma, vilket inte är aktuellt nu längre. Jag var oerhört stressad och frustrerad över att jag inte var i den sitsen att skaffa barn tidigare, men nu känns det så rätt att jag väntat på "MrPerfectPappa&Man".
 
Sv: Hur gamla var ni när

40 fyllda. Fast då var dottern redan drygt 4... Hämtad med DC 10 från fjärran land. :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 18 år när jag blev gravid med mitt första barn
23 år gammal när barn nr 2 och 3 dök upp och samma år som nr 4 föddes så fyllde jag 30. alla barnen har samma pappa men nu får det räcka nu tänker jag vänta på barn barn(hoppas bara att det tar ca 20 år)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 21 med första. Han var planerad.
25 var jag när andra barnet kom, han var inte lika planerad.
Hade bara varit tillsammans med pappan i ett halvår.
Men det går ändå.
 
Sv: Hur gamla var ni när

*KL*

Första kom när jag var 23 - oplanerat
Andra kom för ett par veckor sedan :love: och jag är 26 år :) - hon var till viss del planerad (d.v.s vi ville skaffa ett till men anade inte att det skulle ta sig i princip omgående...)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 36. Och det känns helt rätt. Det tog oss dock lite tid att få till henne, men det känns helt ok. :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 30 med första och 32 med andra...:)
Tycker det är en bra ålder,man har lite bättre förutsättningar oftast tex ekonomiskt,yrke/karriärmässigt och så har man hunnit göra ganska mycket innan.....å andra sidan,hade jag "börjat" tidigare så hade jag kanske skaffat fler,jobbat med nåt helt annat och kunnat göra alla "saker" efteråt när barnen blivit större.....
med andra ord....alla åldrar är bra åldrar;)
 
Sv: Hur gamla var ni när

26 med första och 29 med andra, båda planerade eller egentligen inte den första men jag hade tagit ur stavarna och trodde väl att det skulle ta kanske ett år att bli med barn men det tog 1 mån... Hoppsan...
 
Sv: Hur gamla var ni när

Buke = norrlands inland!

Roade mig med att räkna ut medelåldern för förstföderskorna på denna tråd och den hamnade mycket lågt: 25.47 år.

Hörde på TV häromdagen att snittet i Sverige för kvinnor ligger på 29-30 år, i stockholmsregionen på 35 år och i mindre orter i norrlands inland på 25 år.

Ja, vad ska man säga... Några teorier? Många norrlänningar här? :-)
 
Sv: Hur gamla var ni när

En norrlänning till :angel:
Jag födde vår dotter dagen efter jag fyllt 24:bump:
Hon var i allra högsta grad planerad :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag måste göra dig besviken.. :D

Jag var 20 år när gossen föddes och 24 när flickan kom.
Och inte bor jag i Norrland. Jag bor fn i Västmanland, 1/1 -07 byter vi till Uppland.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Oh nej, jag blir itne besviken, möjligtvis statistiken...:smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 849
Senast: Amha
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 952
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp