Hur gamla var ni när

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 21 när jag fick min första o barn ville jag aldrig ha, inte denna heller, men det kom som en "surprise" och när jag blev gravid andra gången då var jag 28 och lite mer förståndig men inte ville jag ha barn då heller så "surprisen" var ännu större då...

jag kan ju säga att jag varit en fan så mkt bättre mamma till min yngsta än till den äldsta, även om jag verkligen gjort så gott jag kunnat och har idag två fantastiska flickor och naturligtvis älskar jag dem och önskar dem såklart inte ogjorda, men jag vill verkligen inte ha fler så jag hoppas att det inte blir fler Surpriser nu :angel:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Har tre "surpriser" som jag fick vid 24, 27 och 32 års ålder.

Det var perfekt tid att få barn. Jag har nu vuxna och halvvuxna barn 20, 18 och 11 år och själv är jag knappt 45 själv och livet leker! Varför vänta?

Skulle personligen aldrig kunna tänka mig att börja skaffa barn och binda upp mig vid 35 års ålder.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag får min första i feb nästa år och jag fyller 29 i mars näst år

Jag har velat ha barn i fyra år, men min samob har velat vänta tills nu..
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag fick min när jag var 20 0ch nu är han 25 och utflyttad för längesen....Jag skulle inte viljat vänta, det är på både gott o ont att få tidigt, men nu är jag "fri" från barn och jag tycker det är skönt att "ha sitt gjort".

Tror det kan vara "lättare" att få barn tidigt, allt är så enkelt o okompicerat mot när man blir äldre o klokare :angel:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag hann precis fylla 19 när jag fick min son, oplanerat, men välkommen:love: !

Jag skulle kanske ha väntat lite till om han inte blivit till, men samtidigt är det skönt att inte vara lastgammal nu när han är tonåring....
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 23 när jag fick min första, hade jag fått bestämma hade jag varit 19. Men nu blev det inte så och ... det gick lika bra att vara 23 :)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 22, 24 och 32 när jag fick mina. Första var planerad, andra oplanerad och den sista planerad. :D

Jag är glad att jag började skaffa tidigt. :angel: :)
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 23 när jag fick min,önskade aldrig barn eller planerade något, allt var fel när jag var gravid i stort sett med både förhållande, mig själv, jobb mm

Dock på efterhand inser jag att han kom i precis rätt tid :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag ska få min första i april och fyller 20 två månader senare. En oplanerad bebis men är glad ändå.:love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag födde mitt första barn nyss fyllda 31, och mitt andra vid 33.

Båda synnerligen planerade och alldeles lagom i tiden.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 18 När Kevin föddes.:love: Och kommer vara 22 när han får sin lillasyster :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag är 28 och fick mitt första barn i april i år. Vi ville ha tidigare men det "tog" sig inte förrän juni förra året! Men lika glad är jag för det! :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Vi fick vårt första barn när jag var 24. Inte planerat, men välkommet, trots husrenovering och lite skraltig ekonomi. Kändes okej åldersmässigt. Min "gubbe" :angel: var då 26.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag fick mitt första nu i maj och jag undrar bara varför jag inte kunnat komma på tanken tidigare. :love: Jag är 23 år.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Är 33 och får första barnet om ca 1 mån.

Hade gärna velat ha barn tidigare, "planen" var för 7 år sen då vi tyckte det var läge och slängde pillren. Att det skulle ta såhär lång tid hade vi aldrig trott. :crazy:

Men nu efter 7 år, lika många provrörsförsök, ett ma och en massa annat strul på vägen så känns det ändå rätt i tiden. Kan nog inte vara mer efterlängtat iaf! :love: :love:
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 24 när jag fick första, helt perfekt timing för oss!
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag fyllde 34 fyra månder efter att jag fick min dotter. Jag hade gärna varit yngre, men å andra sidan har vi idag en stabilare ekonomi än för 10 år sedan.
 
Sv: Hur gamla var ni när

Jag var 29. Det var oplanerat och jag och pappan hade bara varit ett par i några måander men jag är jätteglad att det blev som det blev förstås! Nu väntar vi vårt andra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 849
Senast: Amha
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 952
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp