Sv: Hur gamla är era vagnar?
Fjunet skrev:
Har börjat tänka mycket på priser på vagnar och kvalité på vagnar på senaste tiden, så därför frågar jag er:
Vad har ni för vagn?
Inköpspris?
Hur länge har du haft den?
Hur är skicket idag?
Hur länge tror ni den håller?
Är du nöjd?
Vagn 1:
Bullet rockard.
1800 kr begagnad i rätt dåligt skick.
Kanske 2 år.
Nu är den fin. Efter köpet sprayades den om (från orange till svart), monterade svängel, bytt fotplattorna, köpt nya däck, kortat av skacklarna lite, fixat piskhållare och nytt säte. fast efter en bilolycka har avbärarna/hjulen fått sig en liten smäll men det går att fixa. Medan troedmaratonvagnarna blev mos var det det enda som hände min.
Ja bara vi inte kraschar med den igen och det går värre så borde själva ramen hålla i tid och evighet i alla fall. Den är riktigt robust och det ska som sagt till mycket för att den ska gå sönder ordentligt.
Jag är jättenöjd med den! Den skulle kunna vart lite elegantare för tävling med mycket skön att köra, smidig och passar oss perfekt!
vagn 2
Maratonvagn från Polen (tror jag, märke??)
30 000 begagnad med parstång och dubbla uppsättningar hjul.
Har haft den en månad kanske.
Den är riktigt jäkla fin idag. Så snygg även fast det är en maratonvagn!
Jadu om den var så fin som när vi köpte den då den var 2 år så handlar det nog mest om hur man sköter den. Den kommer nog hålla länge om inget allvarligt händer.
Jag är jättenöjd med den. Den är superskön att åka i och man ryms lätt fyra per på sittplats, säkert fler. Och vi vill kunna åka många. Dock har vi inte provat tävlingsköra med den så vi vet inte hur det kommer funka. Den är i tyngsta laget men rullar mkt lätt.