Hur gå till väga?

SpeedyPalle

Trådstartare
Hej! Hoppas tråden ligger rätt! :)

Jag har chans att få lever o hjärta från gris - om jag kan använda de till hunden?

Vad/hur ska jag i så fall göra med detta? :).
En tanke var att ha de som godis :)

/ Ina

Sv: Hur gå till väga?

Om du inte vill använda det som mat (tänker mest om det är en engångsgrej) kan du dela i mindre bitar och lägga i ugnen på 75 grader i några timmar så har du torkat och supersmaskigt godis som inte kladdar :D

Nej, mer som godis då jag inte har möjlighet att ha det som en vana :).

Så de behöver inte kokas då? Utan in i ugnen direkt i små bitar :). Tack!

Använd inte lever annat än som godis eller att då och då piffa till maten med, kanske någon gång i veckan. Det innehåller väldigt mycket A-vitamin, som är giftigt i stora mängder.

Hej! Hoppas tråden ligger rätt! :)

Jag har chans att få lever o hjärta från gris - om jag kan använda de till hunden?

Vad/hur ska jag i så fall göra med detta? :).
En tanke var att ha de som godis :)

/ Ina

Hjärtat från gris är det allra godaste tycker både mina hundar och även katten - om matte torkar det i ugnen:D

Mina hundar gillar kokt bäst. Jag brukar koka gris- eller kycklinghjärta eller kycklingmage eller lever i småbitar utan salt o kryddor. När det är kokt så får det ligga en liten stund i ugnen i 50-75 grader. Bara precis så att det torkar upp på ytan. Sen in i frysen portionerat så att det räcker till en gång när vi tränar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 050
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka