Hur funkar det som fodervärd om hunden dör?

Andorra

Trådstartare
Dottern är fodervärd på en liten hund. Ägaren ska ta 2 kullar på tiken sen är hunden dotterns. Min dotter har inte betalt hunden men bekostar allt nu under tiden, även försäkring och vetkostnader. Vem som står för vetkostnaderna när hon ska ha valpar det vet jag däremot inte.

Om vi nu säger att hunden blir sjuk och dör innan den fått valpar eller mellan de här kullarna. Vem är det då som får ut livförsäkringen på hunden? Min dotter eller den som köpt hunden. Dottern står på försäkringspapperna.

Fick de här funderingarna nu eftersom hunden för tillfället är sjuk men återhämtar sig förhoppningsvis.

Tror inte de skrivit något kontrakt eller så.

Sv: Hur funkar det som fodervärd om hunden dör?

Det är inte uppfödaren som köpt hunden utan en privat person som dottern i sin tur är fodervärd åt.

Sv: Hur funkar det som fodervärd om hunden dör?

Samma avtal som ska gälla om ägaren är medlem i SKK och planerar att registrera valparna där.

Gå in på www.skk.se
klicka på blanketter
klicka sedan på avel och uppfödning
scrolla ner till fodervärdsavtal

Där ser du vad som gäller, är ägaren medlem i SKK så SKA denne skriva på detta avtal.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 469
Senast: Vicks
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V