Hur funkar det med passet i denna fråga?

nexxa

Trådstartare
Jag kommer få hem ett 10 årigt travsto i månadsskiftet och denna häst har varit tävlad en hel del i Danmark osv. På travsport.se hittar jag ingen info om henne, och började fundera på om hon är dansk import? Ägaren verkar då inte ha gjort något pass åt henne här.
Så hur fungerar det? Hästen måste väl ha ett giltligt svenskt pass där hon nu finns? :confused:

Sv: Hur funkar det med passet i denna fråga?

Ja du??? Du får nog forska vidare hos de som typ hade henne förut!

Jag är själv ID-Kontrollant och skriver hästpass intyg här i Värmland.

F rom 2000 som du säkert redan vet så får ju hästen som är född 2000 o framåt ett automatiskt av STC när den typ är frysmärkt av en STC frysmärkare.

Jag har skrivit hästpassintyg till många hästar t om härrom dagen skrev jag ett på en 9årigt sto som en tjej köpt o de hade inget pass på henne.

Så hör du med STC om hur du ska göra. De kan nog svara på din fråga.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 204
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka