Hur funkar det att avanmäla sig!?

S

Suprize

Har anmält mig till en tävling, men har märkt att jag inte kommer att kunna vara med där nu...
I proppen står det endast "anmält ekipage somutebliver debiteras anmälningsaviften + 150kr..."

Anmälningstiden har inte gått ut ännu, så kan jag bara avanmäla mig nu utan att det kostar mig någonting?!

Tacksam för snabbt svar :P Då anmälningstiden går ut om ngn dag...

Sv: Hur funkar det att avanmäla sig!?

Jag tycker att du borde kunna avanmäla dig utan kostnad iom att anmälningstiden inte har gått ut, men vet inte hur det fungerar i praktiken. Det bästa är väl att ringa den klubb som organiserar tävlingen dirket i morgon bitti och avanmäla dig och hör då efter vad som gäller!

Tillägg: Eftersom det i proppen dessutom står att anmält ekipage som uteblir debiteras.... så tyder ju detta på att du kan avanmäla dig.

om anmälningstiden inte har gått ut kan du dra tillbaka din anmälan utan att det kostar dig ngt.

stryker man sig däremot när anm.tiden har gått ut får man ändå betala anm.avgiften/inte få tillbaka den om man betalt i förskott.

det är bara om man låter bli att dyka upp på tävlingsdagen som man debiteras med straffavgift.

Jag skulle ha tävlat nu på söndag, men eftersom min häst är skadad så ringde vi till klubben och sa som det var och då strök de oss. Vi behövde inte betala något, även fast anmälningstiden gått ut.

Jag skulle ha tävlat nu på söndag, men eftersom min häst är skadad så ringde vi till klubben och sa som det var och då strök de oss. Vi behövde inte betala något, även fast anmälningstiden gått ut.

Det är inte alla klubbar som är så snälla. :)

Trådskaparen: Ta skriftligen (brev eller mail) tillbaka din anmälan, då betraktas den enligt TR som återtagen och du behöver inte betala något om du gör det innan anmälningstiden går ut.

Nä jag vet. Men vi har veterinärintyg ifall de skulle trilskas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 534
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar