hur funkar de..???

zazza girl

Trådstartare
din kompis häst bli tjuvbetäkt med din häst utan att du vet om de , ( hon hade hand om hästen ) .
du få veta de typ när det e dax för hästen att föla ...

hur funkar det med fölet ..???

bli det kompisens eller ägaren till hingsten som få fölet..???:confused::confused::confused:

Sv: hur funkar de..???

det blir väl den som har stoet. men kanske att hingstens ägare får en mindre summa pengar?

ni visste ju ändå inte om det...

kompisen visste om de... men ha hållt tyst om de. och hingsten är inte godkänd....

Om det är en tjuvbetäckning så är det stoägarens föl och det finns även i vissa fall möjlighet att kräva skadestånd av hingstägaren för att det skett.
Men i det här fallet finns ju frågan om det verkligen är en tjuvbetäckning och inte så att stoägaren medvetet släppt ihop dem. Är det fallet så kan hingstägaren begära skadestånd/ersättning från stoägaren. Men i vilket som av fallen är fölet stoägarens egendom.

hingsten gick med en valack och hade aldrig betäckt innan och stacketet va det ström på och tre tråda och trä staket och allt va helt .. så jag sj tror inte att han ha tagit sig in till stoet ..

utan att hon ha fixat det ....

japp det e den hingsten , och i så fall e det den ända stoet han ha betäckt ....

Jag fattar inte varför man inte klipper kulorna på en hingst med det benstället?

Jag fattar inte varför man inte klipper kulorna på en hingst med det benstället?

ska ta hans kulor efter sommaren ... eftersom jag inte kan hålla igång han som man ska vid kastrering ..ha en dotter här hemma på två månader ..

utan kullor eller med , gör inte att hans ben bli perfekta .... tyvärr....

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 040
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka