Hur fungerar det?

Ebine

Trådstartare
Hej alla glada
Har en fråga: Mitt sto har Alme´ i sin stam, får jag då inte betäcka henne med någon annan hingst som oxå har det, eller något annat namn som går igenom 2 ggr? Har märkt att det är svårt att hitta någon hingst till hennne där inget annat namn kommer att finnas med igen. Men det är väl farligt att göra det- inavel eller? Tacksam för svar :)
Hälsningar Ebine!

Lugna dig! Inte så många här på långfredagskvällen! På 10 minuter hinner du inte med så många svar!

Det är ingen fara med inavel. Du kanske ska passa dig att betäcka med någon avkomma till Almé (men det finns ju inte så många) annars kan du nog utan problem ha honom längre bak i stamen om du vill.

Kollar du på dagens bästa hingstar så händer det att de är linjeavlade både till höger och vänster! De bästa hingstarna återfinns många gånger i samma stam. Det är meningen...

/C

Okey, så om jag skulle lägga Balobuet som har Alme´ till farfar så är det inte "för" nära? Tack för svar!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar