Hur fungerar det med reserv??

tinafinis

Trådstartare
Såg i ett lopp idag att exclusive dust var reserv i ett lopp, fick vara med men ha nummer 22.
denna häst blev trea.
Hur fungerar det, får denna häst några pengar? Stog UT efter den. Var betyder UT?
Sedan undrar jag hur det går till att ta in reservhästar i ett fält?
Finns de inga andra lopp som hästarna kan starta i??

Förklara lite för mig.

Sv: Hur fungerar det med reserv??

Vet iaf att UT står för Utom Tävlan.
Men tror den får pengar, men att den inte är med på spelet, sas..
Man blir väl reserv ibland om det är nån som inte ska starta?
Men vet inte hur dom fixar det sen och så :angel:

Ibland i kuskmatcher och liknande finns det reservhästar uttagna för att alla kuskar ska få köra även om någon häst skulle bli struken.
Det brukar stå i propositionerna regler för hur reservhästar tas ut, ibland brukar det vara hemmahästar o.s.v..

UT står för Utom Toton, och betyder att denna häst hamnar utanför spelet, men den får prispengar som vanligt.

ja men blir man reserv i ett vanligt lopp så brukar man väl börja att kika på andra proppar?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA