Hur förvara kaffekapslar?

MissFideli

Trådstartare
Jag har köpt en kapselmaskin, men dricker inte kaffe själv så har noll koll. Det står att kapslarna ska förvaras in a clean, cool & dry place (kylskåp?), men i affären står dom ju inte kallt?

Eftersom jag inte dricker kaffe själv, vill jag att dom ska hålla så länge som möjligt förstås eftersom det kan ta tid att ta slut på dom.

Hur gör ni?
 
Sv: Hur förvara kaffekapslar?

Jag har alltid mitt kaffe i frysen, fastän jag dricker varje dag. Förut hade jag burken i kylen, men nu när jag kör på hela bönor funkar frysen bra. Smaken håller sig längre. Så mitt tips är att ställa dem kallt även om de inte står kallt i butiken.
 
Sv: Hur förvara kaffekapslar?

Jag har kapslarna i en stor porslinsskål bredvid kapselmaskinen. Nära och bra!

Om jag var orolig för hållbarheten på dem (brukar vara ca ett halvår) så hade jag haft in dem i en påse i frysen istället.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 268
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 671
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 081
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp